Gen. 38,438 Judas der ſchlimme Schelm/Den fünften Tag/ als am Pfingſtag/ oder Donnerſtag/ hatDer Almachtige erſchaffen Fiſch vnd Voͤgl/ deren beede Geſchlechthoͤchſt zu verwundern ſeynd/ dann Elianus bey den Majolum vorzibt/daß in dem Inlaͤndiſchen Meer ſo groſſe Wallfiſch angetroffen werden/daß zu weil ein Graͤtten zwantzig Klaffter lang/ ſo dick aber/ daß ſiekaum drey Maͤnner vmbfaſſen koͤnnen/ dahero gantze Haͤuſer darvonerbawt wer den.Den ſechßten Tag/ als am Freytag/ hat der Allmaͤchtige alle Thierauff Er den erſchaffen/ auch das Kunſt⸗Stuck/ das Meiſter⸗Stuch/das Haupt⸗Stuch/ nemblich den Menſchen/ vnd wie er diſen auß ei⸗nem Laimbſchrollen/ Creutzweiß auff der Erden erſchaffen/ hat er ihmdas Leben eingeblaſen/ vnd einkaucht/ inſpiravit ei ſpiraculum vitæes iſt aber wohl zu mercken/ wann man pflegt zu kauchen/ ſo ſagt mandoch nichts anders/ als den Buchſtaben H. H. Alſo ſollen die Elternihren Kindern/ vor allem andern einkauchen den Buchſtaben.H, wagbedeut aber diſer? ſchawt nur ein wenig in die Bett⸗Bůcher daſelbſtin die Litaney der Heiligen/ da werd jhr vor einem jeden Nahmen denBuchſtaben ti. finden/ welches ſo vil heißt/ als Heilig; gleich vomAnfang jhr Eltern/ muß man die Kinder nicht zu dem Zeitlichen vndIrꝛdiſchen/ wie meiſtens pflegt/ leyder! zu geſchehen/ ziehen vnd gewoͤh⸗nen/ ſonder zu heiligen Sachen/ heiligen Andachten/ vnder welchenden Vorzug hat der heilige Roſenkrantz; habt ihr dann nit gehoͤrt/was die H. Schrifft ſagt von der Thamar? als ſolche groß Leibs warmit zwey Knaͤblen/ welche zur Zeit der Niderkunfft miteinander geſtrit⸗ten/ vnd wolte ein jedes den Vorzug haben/ endlich firecft der Zaraſein Haͤndl auß Mutterleib/ deme alſobald die arge Hebam ein rothesBäandl vmb den Armb gebunden/ worauff er ſich wider in Mutterleibretirirt, vnd iſt nachmahls der Phares ſein Bruder zum erſten geboh⸗ren/ rathet nun/ wer auß diſen iſt vorgangen? wer hat das Glůck vndMajorat erhalten? etwann der Pharas? weiler der Erſthebohrne? Onein/ fonder der Zara mit dem Baͤndl an der Hand. Alſo koͤnt jhrleicht erꝛathen/ welches Kind werde zum beſten fortkommen/ welchesKind auf den ewrigen werde zum beſten gerathen/ vnd vor GOtt vadder Welt zum beſten ſtehen/ das jenlge nemblich/ welches cin Bandtan der Hand/ ein Roſenkrantz in Haͤnden/ welches zum eyffrigſten iſtin diſer Marianiſchen Andacht.Es iſt ſich hoͤckſt ju verwundern uͤber die hoch⸗beruͤhmte Cloſter⸗fraw Anna Almaida, von dero glaubwuͤrdig geſchriben wird/ daß/ wieſie nichᷣ als ein kleines Toͤchterl mit dem Roſenkrantz geſpihlt hat vnderdem Fenſter/ vnd auß Unachtſambkeit deß Kinds⸗Weib inyGnt!pring!womgjoni timiéxmamKabhabMenp Roreni]n KohbwalGffoge hnkienetwtfurfünfin andereJDomiwedignilie,htg ibBOr NeimiohindubileneffeitmuenNabderh⸗MafMeineit erlAn oodtalhen,whMiiHin