Gen. 38, 438 Judas der ſchlimme Schelm/ Den fünften Tag/ als am Pfingſtag/ oder Donnerſtag/ hat Der Almachtige erſchaffen Fiſch vnd Voͤgl/ deren beede Geſchlecht hoͤchſt zu verwundern ſeynd/ dann Elianus bey den Majolum vorzibt/ daß in dem Inlaͤndiſchen Meer ſo groſſe Wallfiſch angetroffen werden/ daß zu weil ein Graͤtten zwantzig Klaffter lang/ ſo dick aber/ daß ſie kaum drey Maͤnner vmbfaſſen koͤnnen/ dahero gantze Haͤuſer darvon erbawt wer den. Den ſechßten Tag/ als am Freytag/ hat der Allmaͤchtige alle Thier auff Er den erſchaffen/ auch das Kunſt⸗Stuck/ das Meiſter⸗Stuch/ das Haupt⸗Stuch/ nemblich den Menſchen/ vnd wie er diſen auß ei⸗ nem Laimbſchrollen/ Creutzweiß auff der Erden erſchaffen/ hat er ihm das Leben eingeblaſen/ vnd einkaucht/ inſpiravit ei ſpiraculum vitæ es iſt aber wohl zu mercken/ wann man pflegt zu kauchen/ ſo ſagt man doch nichts anders/ als den Buchſtaben H. H. Alſo ſollen die Eltern ihren Kindern/ vor allem andern einkauchen den Buchſtaben.H, wag bedeut aber diſer? ſchawt nur ein wenig in die Bett⸗Bůcher daſelbſt in die Litaney der Heiligen/ da werd jhr vor einem jeden Nahmen den Buchſtaben ti. finden/ welches ſo vil heißt/ als Heilig; gleich vom Anfang jhr Eltern/ muß man die Kinder nicht zu dem Zeitlichen vnd Irꝛdiſchen/ wie meiſtens pflegt/ leyder! zu geſchehen/ ziehen vnd gewoͤh⸗ nen/ ſonder zu heiligen Sachen/ heiligen Andachten/ vnder welchen den Vorzug hat der heilige Roſenkrantz; habt ihr dann nit gehoͤrt/ was die H. Schrifft ſagt von der Thamar? als ſolche groß Leibs war mit zwey Knaͤblen/ welche zur Zeit der Niderkunfft miteinander geſtrit⸗ ten/ vnd wolte ein jedes den Vorzug haben/ endlich firecft der Zara ſein Haͤndl auß Mutterleib/ deme alſobald die arge Hebam ein rothes Bäandl vmb den Armb gebunden/ worauff er ſich wider in Mutterleib retirirt, vnd iſt nachmahls der Phares ſein Bruder zum erſten geboh⸗ ren/ rathet nun/ wer auß diſen iſt vorgangen? wer hat das Glůck vnd Majorat erhalten? etwann der Pharas? weiler der Erſthebohrne? O nein/ fonder der Zara mit dem Baͤndl an der Hand. Alſo koͤnt jhr leicht erꝛathen/ welches Kind werde zum beſten fortkommen/ welches Kind auf den ewrigen werde zum beſten gerathen/ vnd vor GOtt vad der Welt zum beſten ſtehen/ das jenlge nemblich/ welches cin Bandt an der Hand/ ein Roſenkrantz in Haͤnden/ welches zum eyffrigſten iſt in diſer Marianiſchen Andacht. Es iſt ſich hoͤckſt ju verwundern uͤber die hoch⸗beruͤhmte Cloſter⸗ fraw Anna Almaida, von dero glaubwuͤrdig geſchriben wird/ daß/ wie ſie nichᷣ als ein kleines Toͤchterl mit dem Roſenkrantz geſpihlt hat vnder dem Fenſter/ vnd auß Unachtſambkeit deß Kinds⸗Weib in y Gnt! pring! womg joni ti mié x mam Kabhab Men p Ro reni] n Koh bwal Gf foge hn kienet wtf urfünf in andere JDomi wedig nilie, htg ib BOr Ne imio hindu bilene ffeit muen N abderh⸗ Maf Meine it erl An ood talhen, wh Mii Hin