and ein uram 0 Be- ónftiat T gsi ridt w fafo n feit cide inab ere fein erinnen mid An den Laͤſer. wirdt auch die wichtigkeit der Matery/ mein form der worten/ von al⸗ ler leichtfertigteit wohl befreyen koͤnnen. Der Ander wirdt ſagen/ ich ſeye an etlich orten gar zu Satyriſcher weiß bitter: vnd das bekenne ich zum theil: Ich bin bitter gnug gegen den Suͤnden/ aber hierinnen meine ichs deſto beſſer gegen den Suͤnde⸗ ren/ vnd erzeige deſto mehr liebe gegen den Perſonen. Der Dritt wirdt wuͤnſchen/ daß der Fuͤrſten/ Oberteiten/ Rich⸗ teren vnd Beampteten were verſchonet worden/ dieweil ſie groſſe vnd fuͤrnehme Leuth ſind: Aber je groͤſſer ſie ſind/ je groͤſſer ſind auch jhre Suͤnden/ vnd je groͤſſere Straff ver dienen ſie. Der Vierdt wirdt woͤllen/ der Kirchen Raͤuberen were vergeſſen woꝛden/ weil bey vns den Kirchendieneren jhr beſtimte vnderhaltung geraͤichet wirdt: Aber ſo lang Ziba dem Meph boſeth ſeine abge⸗ zwackte Guͤter nicht wider erſtattet/(welches nicht beſchehen wirdt/ biß David wider in ſein Reich/ oder viel mehr der Sohn Davids zum Gricht kommet /) ſo lang kan jener Nammen auß dem Regiſter der Raͤuberen nicht außgetilgt werden. Der Fuͤnffte wirdt meinen/ ich habe den Beuttel/ oder Geltſack gar zu ſchmaͤchlich hindurch gezogen/ vnd das allein darumb/ weil ich deſſelbigen ſelbs mangle: Aber dieſen will ich damit nicht abweiſen/ das hierauß folgen muͤſſe/ daß er den Geltſack habe/ weil er wider mich re⸗ det/ darumb daß ich wider den Geltſack rede: Allein ſoll er wiſſen/ das es nicht die voͤlle des Beuttels/ ſonder die faͤule des Beuttel⸗Traͤgers iſt/ die ich beſchilte: Der Beuttel mag wohl voller Gelts ſein/ ſo ferꝛ nur das hertz nicht auch voller Geitzes ſeye: Aber der Beuttel wuͤrcket in vielen/ eintweders ein Kargheit/ oder ein Vergeudigkeit/ welches zwar ſolche ſchwaͤre Laͤſt ſind/ ſagt Bernhardus, das auch der kih- teſte ein Schiff im Meer verſencken kan. Der Sechßte wirdt klagen/ Ich habe die Himmels⸗Port gar zu eng gemacht/ Er hoffe ſie weiter zu fiden/ Gott vnd die Schrifft ſeyen Barmhertziger: war iſt es/ die Himmels Port iſt in jhren ſelber weit gnug: vnd ſie wirdt eng genennet/ allein in betrachtung deſſen der hinein geht: ond ob wohl deine Suͤnden/ dieſe Porten nicht zu klein machen koͤnnen/ dich zu empfahen/ ſo machen ſie doch dich zu groß vnd vngeſchickt hinein zu gehn. Schließlich ſticht etliche der Titul in die augen: gleich alß p nicht II. IV. VI v Ii: