Wedtz Deh/und t den D A en geto daffert/ Wafer tienen nfi Piin nAn hiel tu⸗ ben die⸗ f geben, ſo wilſt jenet A ſer ge⸗ wai Mdg ibn mifen finw) oiin n mif ferden fend imme md wehk hfe inf ameba miM i del ͤtte l AN a 0 in indem er zu froſtiger Winters⸗Zeit das Goͤttliche Kind mit ſeinem anhauchen ſamt dem Ochſen erwaͤrmet. Der Ochs wolte danckbar ſeyn/ weilen ihn GOT im alten Teſtament allzeit zum Opffer erkieſen: Der Eſel wolte danckbar ſeyn um weilen GOTT fich feines Geſchlechts angnommen/ und eine ſeine weitſchichtige Befreundin detendirt hat/ wie der zornige Prophet Balaam fie wider alle Manier fo hart mit Straichen trackirt. Auf ſolche Weiß wirſt du Menſch dich nicht uͤberwinden laſſen von Ochſen⸗ und Eſels⸗Koͤpffen in der Danckbarkeit. Gehe/ ſchaue/ probiers/ ſchrey in einen dicken Wald hinein/ in welchem ſo viel grobe/ dicke/ knoperte Stoͤck und Bloͤck ſeynd: Gruͤß ihn freund⸗ lich den gruͤnen Wald/ willkomm Bruder. Verſicher dich/ er wird dir wie⸗ derum dancken/ und durch den Wiederhall dich ebenfalls alſo lalutiren/ will⸗ komm Bruder! Solcher geſtalten ſollſt dich ja ſchaͤmen in das Hertz hinein/ mein Menſch/ wann Stoͤck und Bloͤck danckbarer ſeyn als du. Zu Jeruſalem war ein wunderbarlicher Schwemm⸗Teich/ allwo ſich ein groſſe Menge der krancken und preßhafften Leuthen gefunden: Dann ſo offt der Engel dieſen Teich beweget hat/ ſo iſt der erſte/ der ſich hinein gelaſſen/ friſch und geſund worden 3 Unter andern elenden Kruͤppeln war auch daſelbſt ein armer Tropff/ welcher acht und dreyſſig Jahr alldorten unter der Schupf⸗ Menſchens/ der ihm haͤtte hinein geholffen/ wie nun der gebenedeyte Heyland dieſen armſeligen/ und von maͤnniglich verlaſſenen Menſchen erſehen/ hat er ſich ſeiner erbarmet/ und ihn mit einem kleinen Woͤrtl: Surge, ſtehe auff/ vollkommentlich geſund gemacht. O mein JESü! es iſt halt noch wahr/ und bleibt wahr/ ſo jemand von jederman verlafen ift/ hominem non habee, ſo kan er ſein ſicherſte Zuverſicht zu dir nemmen/ du wirſt ihn nicht verlaſſen. Aber es iſt in dieſem/ und bey dieſem Wunderwerck wol zu erwegen/ ſo bald Chriſtus den Menſchen zur Geſundheit und graden Gliedern gebracht/ hat er ihme befohlen/ er ſoll fortgehen/ und den Stroh⸗Sack mit ſich tragen. Mein HERR wegen deß Stroh⸗Sacks faͤllt mir kein ſtrohenes Concept ein/ wei⸗ len der Menſch acht und dreyſſig Jahr alldorten gelegen/ und unter wehrender ſo langer Zeit keinen Menſchen hatte/ der ihme haͤtte in den haylſamen Teich hinein geholffen/ ſo iſt es ein Kenn⸗Zaichen/ daß er ein Bettler muß geweſen ſeyn; Ift er ein ſolcher armer Schlucker geweſt/ ſo iſt wol zu glauben/ ſein zerriſſener halb verfaulter Stroh⸗Sack oder Unter⸗Bett ſeye nicht einen Gro⸗ ſchen wehrt geweſen. Warumen dann mein HERR/ ſchaffeſt du ihm/ er ſoll den Stroh⸗Sack mik ſich tragen? Ich laß andere hierinnfalls ſchoͤne Concepten außfuhren/ mich duͤncket/ es haben ſich deſſenthalben ſehr wol ge⸗ geſchicket/ daß er den Stroh⸗Sack getragen/ weilen ihn auch der Stroh⸗ ack ſo viel Jahr getragen/ dann no as ement ein Gutthat erweiſet/ naz fo gegen ſeinen Maiſter. ran