Cap.20. und verderben des Menſchen. 129 der iſt alſo ſtarck in ihnen/ daß ſie gleich als blöde fuͤr dem Bilde Gottes ſind/ daß Gott ſelber in Adam ſchuff: De⸗ rowegen muͤſſen ſie auch unterm Mann ſeyn/ daß ſte dle Urſache ſind/ daß die Eltelkeit entzüͤndet ward/ zu welcher der Teuffel ein Stifſter mwar, 5. Denn als er Evam ſ. ahe/ ſo kante er ſein eingefuͤhrte Beglerde in ihr/ welche er hatte in Adam eingefuͤhrt/ dig blickete in Eva in Luſt herfuͤre Darum kam der Teuffel jetzt n fremder Geſtalt/ als in der Schlangen Eſſentz/ welche das liſtigſte Thier war; und legte ſich an den Verſuchbaum gegen der Heven/ daß ſich die eingefuͤhrte Sucht in der He⸗ va an der euſſern Schlangen/ welche der Teuffel auch Hatte inficiret, vergaffet/ und alſo eine Luſt die andere fiengz da⸗ von dle Heva maͤchtig in die verbottene Frucht Imaginirte und luͤſterte/ welches ihr der Teuffel rieht ſte ſolte eſſen/ ſo würden tpe die Augen auffgetahn werden/ und ſeyn wie Gott/ und Gutes und Boͤſes wiſſen. 6. Welches wol wahr war/ dieſelbe Eckaͤntniß ſtack in der Frucht/ denn die Eſſentien waren darinnen in der Ungleichhett/ er ſagte ihr aber nicht/ daß der Wtederwille in thren Eſſentien wuͤrde auffwachen/ und das Hitze und Kaͤlte/ darzu Kranckheit und der Todt in ſte deingen wuͤrde; da ſchwieg er ſtille/ und ſchmuͤckete die ſache/ zog ſte in ein Schimpff/ als ob ihnen Gott hette etwas fuͤrbehalten/ daß fic als ein Shag finden möchte: Alſo liſtig betrog er He⸗ vam, 7. Und als ſie ſich mit der Schlangen in ein Geſpraͤche begab/ ward ſte im Hall gefangen/ denn der Teuffel inti⸗ cirte denſelben mit falſcher Luſt/ biß er ſie beredete/ fie wuͤrde klug werden/ ſo ſie aͤſſe, 8. Dan der Teuffel dachte/ ſo Eoa Kinder ins Para⸗ deyß zeugte/ ſo möͤchte ſeine Sache nicht gut werden; fie möchten ihme ſein Engliſch Reich beſttzen. 9. Nun fraget ſichs: Warum betrog der Teuffel Hevam eben durch die Schlange/ und nicht durch was andersꝛ kon⸗ ke er es nicht in eigener Geſtalt tuhn/ wie daß er eben durch die Schlange zur Even redete? und warum leget ſich die Sig an Baum ſte zu bereden/ wieder Gottes Ver⸗ pott 7 10, Ni d