303) 129(ESbus, illi, qui per cuniculos, non tam Verfionem Lutheranam squam ĩpſam dodrinam cœleſtem, dubiam reddere, immo ſubver-tere per ſophismata, ut hodie fit, ſtudioſiſſime atque fraudulenterlaborant, hac viá quicquidconabuntur. obtinere poterunt? Additquidem Cl. autor le. Sch habes allein zum. privat Gebrauchdargegeben/ wie man etwa ſonſt zu Hauß ein gut Buch zuleſeu pflegt: Daher der Uberſetzung Lutheri/ die offentlich imGebrauch iſt/ hierdurch nichts zu Nachtheil geſchieht. at enimvero, ita publicis quidem Eecleſiæ motibus, nifi fint qui temere eòabutantur hoc labore, quod præſtare vix poterit Autor, con-ſultum videtur; ſed utrum rationibus ceteris C. Il. a nobisaddu&ĝis in medium, fatisĥat hac excufatione, diſpiciant,quibus otium eſt hæc ſolicitius expendere. Non deerunt, quiLatina quoque Lingua Eruditis hæc proponi redius ac tutius po-tuiſſe obſervata exiſtimabunt; Alii vero aliunde ſtudium novarumſententiarum in Scripturæ Explicatione, cum vilipendio Lutheri,colligent, alii alia ſuſpicabuntur. Sed immorari hisce non vacat.Longius autem progreſſurum autorem,& ad Prophetas quoquereliquos ſeſe accingere velle, dum promiſit l. c. ipfe videat, quemad-modum Eccleſiæ ſuos conatus approbet. Fuere etiam,qui in Ora-culis Prophetarum, de Chrifto agentibus, ab interpretatione fa-niori illum abfcedere, conquefti lint; Sed quoniam iple in Præf.Eſaiæ Verſ. præfixa diſtinctione vexata Senſus oraculorum facrorumLiteralis& Ahſtici leu Exoterici& Efoterici; quem ſublimioremH. Grotius vocare conſuevit, ſuam hypotheſin tuetur, neque hæcin præſenti agimus, paucis indicaſſe ſatis erit; Examinandis vero,niſi ſint qui Calovii Opere Anti-Grotiano Bibl. Hluftr utimaluerint,alii fefe accingent,Ad C. H,V. Johann. Draconitem) Theologus hic, CaroloſtadianusFrancus, gui Marpurgi aliquandiu, deinde publicè Theologiam Ro-ftochii docuit& poſtquam ab Aberto D. Pr. ad officium Præſidis E-R piſco-