imig inti tund loff M femen Bif itoat nin l⸗ pfrdiiten iubit tlbigemii r toufen) ch an? Rab⸗ $ dih ldeeht Wledel⸗ y nah wigt⸗ Jomis tuff. Wag nd einem er doch uien orten 12 M $ seors ar n ESENE POEA s. e paara aa anatarana anaratas asanca aana TaTari siata eiei aiet aratel Tara etepe iaren EE Eea ELT aT NTETE tai ESAN PAEERNODCCNENI hi, r ~ga)(157)(bfe Judas Iſcarioth/ nach vieler heiliger Lehrer Außſag/ ware Anfangs ein frommer/ Gottsfoͤrchtiger Apoſtel; Nachmahlens aber iſt er ein Gewiſſenloſer Boͤß wicht worden/ weilen er ſich zu allerley Lumpen⸗ Geſind geſellet hat/ ꝛc. Achdem Judas von Chriſto dem Heyland zur Apoſtoliſchen Hochheit er⸗ hoben/ hat er ſich allweg fromm und eyferig verhalten/ alſo zwar/ daß ihn nach kurtzer Zeit der HErꝛ zum Procurator deß Apoſtoliſchen Collegü er⸗ kieſen/ weilen man an ihme ein beſondere Faͤhigkeit geſpuͤhret/ dann er wuſte gak wol auf freundliche Manier mit allen deuten zu handlen/ und zu wandlen/ auch manglete nicht an ihme die Erfahrenheit/ und die Wiſſenſchafft/ alle Sachen um ein billichen Preiß beyzukauffen; Dahero die andere Apoſtel/ wegen Evangeli⸗ ſcher Armut, noch Haͤller/ noch Pfenning bey fich hatten/ ſondern die gantze Caſſa fuͤhrete dieſer wolerfahrne Pagator: Alſo/ daß/ wann einer auß dieſen heiligen Theologis von guthertzigen deuten ein Allmoſen im Geld/ oder im Gelds⸗Werth empfangen/ mufte er folches wegen deg abgeſchmackten und kuͤhlen Meum& Tuum, der Gemain uͤbergeden/ welches nachmahls Judas in den Empfang ges nommen/ und mit demſelben die nothwendige debens Mittel dem heiligen Colle- gio beygeſchafft/ dahero er mit unterſchiedlichen Leuten befi chaͤfftiget worden/ nem⸗ lich mit Einkauffern/ mit Verkaͤufflern/ mit Kuchlpflegern/ mit Zeckertragern/ mit Nudlkoͤch/ und mit Sudlkoͤch/ mit Mehlmeſſern und Traydmeſſern/ mit Koſt⸗ Herren/ mit Greißlern/ Wuͤrthen/ Laygeben/ mit Camerlocanten/ Margataͤn⸗ tern/ mit Kraͤutl Weibern und Fraͤtſchlerinnen/ mitoMarckt⸗Richtern/ und Kreb⸗ ſen⸗Richtern/ abſonderlich mit denſelben Geſellen/ welche nachgehends der HErꝛ SEfus/ als ſchlimme Schelmen auß dem Tempel gepeitſcht/ ware Judas ſehr be⸗ kandt/ welche Bekandtſchafft den Eyffer deß Iſcarioths nach und nach mercklich geſchwaͤcht/ alſo/ daß er nachgehends unter dem Schein die Apoſtoliſche Kuchel zu Proviantiren gedachte/ ſaubere Cammerat hen oͤffters beſuchet/ auch etwan bey dieſer naſſen Burſch bißweilen eins beſchaid gethan/ und dero Partyteriſchen Ge⸗ ſpraͤch und Fatzreden ein laͤngers Gehoͤr geben. Es iſt auch wol zu vermuthen/ daß Einer oder der Andere ſich verlauten laſſen/ wann er an ſtatt Deg Jadæ ein ſol⸗ cher Cammer⸗Zahlmaiſter waͤre/ und von ſolcher Scharſche kein Raittung doͤrffte legen/ wolt er ſeiner ſelbſt nicht vergeſſen/ ſondern oͤffters den Ablativum an die Hand nehmen/ ein huͤpſch Geldl beyſeits legen/ wer waiß/ wie es noch mit die⸗ ſem Zimmermanns⸗Sotn ZESl einen Außgang nimmt/ 2. Seye ihm wie ihm wolle/ dieſer erleuchte/ heilige und Gottsfuͤrchtige Apoſtel iſt vorfüb⸗ reft worden/ durch dieſe liederliche Geſellſchafft/ welches/ neben andern/ gar fhón bepuget Der gelebrte Fra ncrscus LasaTa: Ea, quæ sb ava- ris hominibus deſumpſit, ita prævaluerunt, ut'ex fanta DEJ ArosToLo» Fws