210 Urſach/ warum Judas ein Dieb worden. Kummernuß/ die gar zu furcht ſame Kleinmuͤtigkeit/ werden verworffen. Wann jemand/ nemlich trachtet/ und wacher nach nichts anders als wie er ſich/ und die Seinige ſoll erhalten/ und ſo gar der Goͤttlichen Providentz nichts uͤberlaſt. Ein Jeder ſoll zu Morgens/ wann es Zeit und Gelegenheit zulaſſen/ ein heilige Meß dören/ in Abgang derer wenigſt ſich durch ein heiliges Gebett dem Allmaͤchtigen GOtt befehlen/ nachmahls gehe der Tiſchler zu ſeinem Hobel/ der Kuͤrſchner zu ſeinem Zobel/ der Schuſter zu ſeinem Leder/ der Schreiber ju ſeiner Feder/ der Schneider zu ſeiner Scheer/ der Krammer zu ſeiner Wahr/ der Fleiſchhacker zu ſeinem Beil/ der Schloſſer zu ſeiner Feil/ der Lederer zu ſeinen Garben/ der Mah⸗ ler zu ſeinen Farben/ der Buchbinder zu ſeinen Buͤchern/ der Gewoͤlb⸗Diener zu ſeinen Tüchern/ der Maurer zu ſeiner Kehlen( der Weißgerber zu feinen Geha tenzie Cin Yder gehe gu femer Arbeit/ treibe ſein Gewerb/ thue keinem Un⸗ recht/ laſſe nichts ermangien an ſeinem Feiß; Im uͤbrigen mach er ihme weiter keine Mucken/ ſondern laß es alles uͤber/ GOtt ſeinem Himmliſchen Vatter/ und ſeiner Goͤttlichen Vorſichtigkeit. Lache und ſinge/ hupffe und ſpringe. Juhu! feye allzeit guten Muths. Solcher Geſtalten wird dich GOtt zeitlich und ewig ſegnen. Aber ein Judas⸗Bruder/ ein ſorgfaltiger Phantaſt/ der ſtaͤts hinter den Ohren kratzt/ und ſo gar das Vatter Unſer/ und in dem Vatter Unſer das Gib uns heut Unſer taͤgliches Brodt vergiſt/ ſondern nur auf Menſchen Fleiß/ auf Menſchen Huͤlff/ auf Menſchen Witz/ auf Menſchen Vortl traut und baut/ der iſt nicht werth/ daß er ſolle GOtt ſeinen Vatter nennen/ auf de ſſen Ob⸗ ſorg er ſich ſo wenig verlaſt. Judas Iſcarioth ware Anfangs ein ſtiller/ aber ein ſubtiler Dieb/ mit der Zeit aber iſt er ein Haupt⸗Dieb worden. 8y Achdem Judas Iſcarioth von Chriſto dem HErꝛn als Pagator und Zahl⸗ meiſter der Apoſtoliſchen Calla, wie audy Procurator def heiligen Collegii erwaͤhlet worden/ hat er ſich Anfangs gar wol und ruhmwuͤrdig verhal⸗ teny mit Jedermann beſcheiden und beſcheid umgangen. Beynebens als ein Exemplariſcher Mann mit gutem Exempel bey den Leuten ein groſſe Auferbau⸗ lichkeit verurſachet/ weßwegen er in ſolches Anſehen kommen/ daß die Juͤdiſche Knaben/ und Hebraiſche Mʒaͤgdlein auf der Gaſſen allerſeits zu ihm geloffen/ ihme Hand und Rock kuſt/ und fuͤr einen heiligen Mann gehalten. Ja/ wann eine forchtſame Leut bißweilen etwas wolten von Chrifto dem HEren außwuͤr⸗ cken/ ſo nahmen ſie ihr Zuflucht bey dem Juda/ bittend/ er wolle doch mit ſeiner Vermoͤgenteit ſie bey dem HErꝛn recommendiren. Es iſt aber ein kleine Zeit angeſtanden/ ſo iſt auß dieſem Graß ein Heu worden/ ſo iſt dieſer Baum Wurm⸗ ſtichig worden/ ſo iſt dieſer Bach truͤb worden/ ſo iſt Judas ein Dieb"ea a Drn m mr u in m I aa~Nan er a Onan -e a a a G OCEN