Pſal. 11f. 268 Judas ein unverſchamter Luͤgner gen/ der Winckel⸗Luͤgen/ der Maͤnner⸗uͤgen/ der Weiber⸗Luͤgen/ der Kinder⸗ Luͤgen/ der Herren⸗Lgen/ der Frauen⸗Luͤgen/ der Diener⸗Luͤgen/ der Menſcher⸗ Luͤgen. So viel/ ſo viel/ daß/ wann man von einer nur ein Pfenning Mauth ſolt ablegen/ in kurtzer Zeit ein ſo haͤuffiges Geld geſammlet wurde/ als der weltkuͤn⸗ dige Ctoœſus in ſeinem gantzen Reichthum gehabt. Ja ſo gar redet der Pſalmiſt David: Omnis homomendax. Daß alle Menſchen Luͤgner ſeyn. Etwan wil der gecroͤnte Prophet ſagen/ daß kein Stand ohne Lug. Reden die Edl Leuth allzeit die Warheit: Nicht allezeit. Es iſt zwar kein Laſter/ an welchem ein edles Gemuͤth ein groͤſſern Abſcheuhen tragt/ als an der Unwarheit. Joſua ſchickt in die Stadt Jericho zwey Außſpeher/ oder Kund⸗ ſchaffter/ welche ihr Einkehr genommen bey einem gemainen Weib/ es iſt diß ſchon ein alter Soldaten⸗Brauch. Wie das dem Koͤnig dieſer Stadt zu Oh⸗ ren kommen/ ſchickt er alſobald einige Quardia, welche dieſe zwey Iſtaͤeliter ſol⸗ len gefoͤnglich einziehen. Wie nun dieſe vor das Hauß kommen/ und das Weib Rahah anſtrengten/ ſie ſoll ſagen und zaigen/ was ſie fuͤr aubere Gaͤſt habe. Die Rahab hatte vorhero die zwey Maͤnner gantz unter dem Tach verborgen/ und ſie mit vielen Stopplen und Flachs zugedecket. Sagte alſo deß Koͤnigs Leuthen/ ja ich bekenne es/ ſie ſeynd zu mir kommen/ aber ich wuſt nicht/ von wannen ſie waren. Num. I. Lug. Und da man in der Finſter das Thor geſperret/ giengen ſie auch hinauß. Num 2. Lügen/ dann ſie waren unter dem Tach. Ich waiß aber nicht/ wohin ſie gangen ſeynd. Num. 3. Lügen/ dann ſie wuſts nur gar zu wol. Jagt ihnen eilends nach/ ſo werdet ihrs ergreiffen. Num 4. Luͤgen/ dann ſie ſa⸗ he es wol/ daß ſie es nicht wurden ertappen. Dieſes Weib hat haupt luͤgen kön⸗ nen/ gar nicht angeſtoſſen mit der Zung/ noch weniger roth worden/ dann fie was ohn das zimlich unverſchamt. Es ereignete ſich faſt ein gleiche Begebenheit mit dem Loth; Bey ihm haber gleichmaͤſſig zwey Gaͤſt einkehrt/ die muthwillige Sodomiter wolten kurtzum die zwey herauß haben/ oder ſie ſtuͤrmen ihme das Hauß. Was thut der ehrlie⸗ bende Herꝛ Loth? Etwan hat er auf gleiche Weiß auffgeſchnitten/ und die Gaͤſt verlaugnet? Seye es um ein Lug hin oder her/ es wird deßwegen das Zahnfleiſch nicht geſchwellen/ es iſt ja beſſer gelaugnet/ wann man auch ſolt dem Teuffel ein Ohr abſchwoͤren/ ſetze er gleichwol hernach ein Perocca auf. Wann mans ſolte beſtehen/ daß dieſe alſo wolgeſtalte Jůngling noch im Hauß ſeyn/ was Schad und Schand/ und Schind Thaten wuͤrden entſtehen? Nicht dergleichen hat der gewiſſenhaffte Loth hoͤren laſſen/ ſondern er hats redlich bekennt. Ja/ ja/ meine lies be Brůder/ ich laugne es nicht: a/ ja/ ſie ſeynd bey mir/ aber ich bitt euch umGot⸗ tes willen/ thut das Ding nicht. Warum hat dañ jenes Weib gelogen und gelaug⸗ vet/ gelgugnet und gelogen untereinander/ nacheinander/ uͤbereinander/ der Ha