310 Judas gleich Anfangs undanckbarZeit meines Lebens mich emſigſt befleiſſen/ dieſe Gutthat zu erwideren/ unddanckbar zu ſeyn. Wann dieſer geſchworen haͤtte/ der Teufel holl/ ſo haͤtteer weit beſſer geredet/ dann er und ſeine Wort ſeynd holl/ und werden holl ſeyn/leer/ und nichts darinnen/ darunter/ ꝛc. ſo bald er das jenige erlangt/ was er vor⸗hero ſo inſtaͤndig verlangt/ ſo macht ers/ wie der Elikeus, nachdem er den Eliani⸗ſchen Mantl/ ſamt dem doppelten Geiſt/ erhalten. Non videt me amplius, er ſichtmich nicht mehr/ er ſchaut mich nicht mehr an/ er kennt mich nicht mehr/ das DeoGratias iſt außgeflogen/ er macht nicht mehr ſo groſſe Keverentz/ er naigt nur denHalß/ als wie die Gaͤnß/ wann ſie unter einem Steg durchſchwimmen. Das iſtfaſt ein taͤgliche Exfahrnuß bey mir/ bev dir/ bey uns/ bey euch/ bey dieſen/ ꝛe. Einſolcher Geſell kommt mir vor/ wie ein Raiſender bey haiſſer Sommers⸗Zgeit/ wanndieſer einen Brunnen ſicht/ O wie erfreut er ſich! Er eylet hinzu/ legt den Hut aufdie Seiten/ er buckt ſich/ er naigt ſich/ nachdem er aber den Durſt geloͤſet/ und nachGenuͤgen getruncken/ da iſt die Ceremoni auß/ er ſetzet den Hut auf/ er zaiget demBrtunnen den Rucken/ er ſchaut ihn nicht mehr an. Aiſo gehet/ und kommet/ undbittet/ und ſucht/ und tracht/ und ſchaut/ und zihlet mancher/ wie er doch diß unddas/ waiß nicht was/mòcht erhaltener macht Con-=--=ftan--'--tis===no-==-po+-~=li-=~--tas=--ni4»=-» fche Ceremonien/ fo, balder aber gluͤcklich erraicht/ wohin er gezihlet/ ſo bald er bekommen/ nach dem es ihngedurſtet hat/ da iſt der Kirch⸗Tag auß/ ſeine Complementen ſingen das Comple⸗torium, ſein Aufwarten eitirt den Curtium, ſeine Anerbietungen lloriren/ wie derFeigenbaum am Weg/ den Chriſtus excommunicirt/ ja offt zaigt er die Feigengar/ abſonderlich wann die Blaͤtter der Verſprechungen abfallen/ und werden offtdie Gutthaten mit Ubelthaten vergolten. OJudas Bruͤder!Ein Bauer wolte eineſt etwas in die naͤchſt entlegene Stadt tragen zu ver⸗kauffen/ unterwegs aber/ wegen deß ſchweren Laſts/ thaͤt er bey einem Felſenraſten/ in welchem Felſen ein groſſe Schlangen verſperꝛter gelegen/ wie dieſeden Bauren wahrgenommen/ ſo fanget ſie an inſtaͤndig zu bitten/ er wolle ſich dochihrer erbarmen. Ich bitte dich um GOttes willen/ welcher dem Moyli in demAlten Teſtament von dem Ertz und Glocken⸗Speiß auf eine hohe Saulen michzu ſetzen befohlen/ ich bitt/ ich bitt/ und bitt dich tauſend/ und tauſend mahl/ hilf medoch auß dieſem Loch/ dann ich wegen deß ſchweren Stains nicht kan herauß krie⸗chen. Wie wirſt du mich aber belohnen? fragt der Bauer: O mein Hertzaller⸗liebſter Mann/ ich wil dir den Danck geben/ mit welchem die Menſchen die groͤſteGutthaten pflegen zu bezahlen. So ſeys dann/ der Bauer weltzet den groſſenStain hinweg/ daß alſo die Schlangen im freyen Lufft kommen/ und def langenArreſts entlediget worden; Wie ſie ſich nun in der Freyheit befunden/ ſo wil ſiemit groſſem Gewalt den Bauren umbringen! Holla! ſchreyt der Bauer/ was iſtdas? ſoll das mein Belohnung ſeyn/ um die groſſe Gutthat? Iſt das der WeltDanck? Ja/ ſpricht die Schlangen/ die Menſchen pflegen in der Welt das Hutemit dem Boͤſen zu vergelten/ und ſolchen Welt⸗Danck hab ich dir eTaiAthN Tie tinieheimiete ieee ninien e iieiea e e T pippi Ata meBiWMidwldeinmiRydenwaHewf