Morgenroͤhte im Auffgang. 167 Fuͤrſten Lucifer außſpeyete in feinem Hochmuht und Verderben/ dann er konte die feurige/ hoffaͤrti⸗ e/ ſtinckichte qualitaͤt nicht mehr ſchmecken/ alſo gehets auch allen hoffaͤrtigen/ ſtinckenden Men⸗ ſchen. O Menſch laß dir diß geſaat ſeyn! dann der Geiſt eiffert in dieſer ſpecies ernſtlich/ zaß ab vom Hochmuht/ oder aehet es dir wie den Teuffeln/ es iſt kein Schertz/ die Zeit iſt gar kurtz/ du wirſt es bald ſchmecken/ das hoͤlliſche Feur- Nun gleich wie der HGeiſt alles approbiret/ alſo auch die Zunge/ die approbi ret allen Schmack: und fo es dem Geiſte gefaͤllet/ ſo bringet ersin Kopff fuͤr dte andern vier Raͤhte/ fuͤr den Fuͤrſtlichen Stul/ da wird es approbiret/ ob es auch den qulialitaͤten des Leibes nuͤtzlich ſey. Vnd ſo es gut iſt/ ſo wird es in die Mutter des Hertzens gebracht/ die gibts allen Adern oder Kraͤfften des Leibes/ dann greifft zu Maul und Haͤnde. So es aber nicht aut iſt/ ſs ienne die Zunge auß/ ehe es fuͤr den Fuͤrſtlichen Raht kompt: iſt es aber/ daßes der Zungen gefaͤllet beus und wol ſchmaͤcket/ und dienet dem gantzen corpus mako nicht/ ſo wird es noch/ wañ es fuͤr den Raht kompt/ verworffen/ und die Zunge muß es außſpeyen/ und nicht mehr anruͤhren. Der fuͤnffte Fuͤrſtliche Raht iſt das Fuͤhlen: Der fuͤnffte Raht ſteiget auch auß allen Kraͤfften des corpus in dem Geiſt auff in Kopff. Dann gleich wie auß Gott dem Vatter und Sohne anß⸗ gehen alle Kraͤffte in den Heiligen Geiſt/ und eine ruͤget die andere/ davon der Schall oder Marcurius entſtehet/ daß alle Kraͤffte thoͤnen und ſich bewegen: ſonſt wo eine die andere nicht ruͤgett/ ſo pente aj