zuͦ den Romern cccxcix ben ſey. vnd darumb auch dz die wort vnd die geſchrifft den ande ren epiſteln vngeleich ſind. vnnd ſprechen alſo. das ſÿe barnabas gemacht hab. nach dem als will tertulianus. aber die andern ſpre chen. das ſÿ Lucas gemacht hab Die dritten meynen. das ſÿ Cle­mens gemacht hab. der geweſen iſt ein junger der zwoͤlffbotten vn̄ ein biſchoff zuͦ rom. Vn̄ den muͤſ­ſen wir alſo antwurten. iſt dar­umb die epiſtel ad hebreos nitt ſandt paulſen. darumb. das ſein nam nit darjnn geſchriben iſt. ſo iſt ſÿ auch nichtt der andern. als barnabe. luce. vnd clementis. den̄ warumb es find auch jre namen darjnn nitt geſchriben. Alſo waͤr die Epiſtel nÿemants das doch gar vnzymlich iſt. vnd grob lau tet in vnſern oren. es iſt mer ge­laubig. das die epiſtel ſant paul ſen ſey. die ſo klar ſcheit in mey ſterlicher leer. vnnd ſprache aber darumb das bey den hebreyſchen kirchen paulus warde gehabt in valſchem arckwon als ein zerſtoͤ rer des geſeczes. vnd darūb wol te er in der obgeſchriben epiſteln verſchweygen ſeinen namen. vn̄ wolt geben gezeügknuß von der warheyt jheſu criſti vnd von figuren des geſeczes auf das das nitt der haß. den die juden truͦgen zuͦ dem namen des prelaten pau­li. außſchlüſſe den nütz der letzen Vnd es iſt nit wunder das pau­lus iſt geweſt geſprecher in ſey­ner eygen zungen. das iſt in he­breyſch. wenn meiner frembden zungen. das iſt in kriechyſcher. wenn die andern epiſtel hat er al le geſchriben in kriechiſcher zun­geen. Auch werden etlich bewegt warumb der roͤmer epiſtel ſey zuͦ dem erſten geſeczet. ſo er doch die nicht zuͦm erſten habe geſchriben. paulus bezeüget ſelb. das er diſe epiſtel geſchriben habe da er ſeye gezogen gen jheruſalem. vnd die corinthier vn̄ ander yetzund vor ermanet hab. das ſÿ den dienſte den er wurde mitt jme tragen. in den brieffen aufloͤſen. Aber dar­nach woͤllen ettlich. man ſoll es al verſteen das alle epiſtel geor­dent ſeyen. das diſe epiſtel am er ſten geſeczet wurde. wiewol ſÿe zuͦm letzſten ſey geſendet wordē auff das das man durch alle epi ſteln moͤchte kōmen zuͦ der ſtapf feln der volkommenkeyt. wann warumb ettlich roͤmer waren ſo grobe vnnd auch vnuernünfftig das ſÿ nicht mochten vernemen das ſÿ ſaͤlig vnnd behalten wor­den wern mit gottes genaden on jr eygen verdientnuß. vmb das ſelb waren zweyerley menſchen aufſtoͤſſig vnnd kriegten mitein ander. vn̄ die ſelben dorfften wol das ſÿ von paulus lere vnnd ge ſchriffte wurden beſtetiget. vnnd vm̄ dz verneüet paulus die ver­gangē laſter vn̄ ſchandē der hey­den. den von Corinthien ſprichet paulus wie jm got hab gegeben die genad der kunſt vnd der witz vnd nit alleyn ſtrafft ſÿ paulus vmb jr ſünde. Auch darumb das ſÿ andre ſünder nit haben geſtraf et. als alda. da er ſchreybet vnd ſprichet. Man hoͤret vnder eüch I. v.