zuͦ den. Romern ccccii dem tag an dem got wirt vrtey­len die verborgen ding der men­ſchen. nach men euangeliū dur ch jheſum criſtum. Wirſtu aber ein jud zuͦgenennet vnd ruͦeſt in der ee. vnd gloriereſt in gott. vn̄ haſt erkant ſeinen willen. vnd bewerſt die nutzbern ding vnder weiſet durch die ee. du verſiheſt dich ſelb zeſein ein leyter der blin den ein liecht der. die do ſind in vinſter. Ein lerer der vnweyſen ein meyſter der kindt. der da hat form der kunſt. vnd der warheit in der ee. darumb was lereſt du einen andern. vnd lerſt dich nitt ſelber. Du predigeſt nit zuͦſtelen du ſtileſt. du ſpricheſt. nit zuͦbre­chen die ee. du bricheſt die ee. du verfluͦchſt die abtgoͤtter. du ma­cheſt das opfer dem abgott. Du glorierſt in der ee. du vnerſt got durch die übertretung ee. wān der nam gots wirt geleſtert dur ch eüch vnder den heydē. Als ge­ſchriben iſt. die beſchneydung iſt nütz. ob du behuͤteſt das geſecz. Biſtu aber ein übertreter des ge ſecz. dem beſchneydung iſt wordē ein überwachßung. Darumb ob die verwachßung behuͤtet die ge rechtigkeyt der ee. wirt den nit des überwachßung in die beſch­neydung geſcheczet. Vnd die üb erwachßung. die do iſt auß na tur. die vrteylt die ee. vnd verze ret dich. der du biſt ein uͤbergeer der ee durch den buͦchſtaben. vnd durch die beſchneydung. Wann nit der do offenlich ein jud iſt. no ch auch die beſchneydung die do offenlich jm̄ leyb iſt. Aber. der do in verborgenheit ein jud iſt. vnd die beſchneydunge des herczens jm̄ geyſt. nit mit dem buͦchſtabē des lob iſt nit auß den menſchen under auß got. Das iii Capitel Arumb was iſt wey­ter dem juden oder wz iſt der nütz beſchney­dung Es iſt vil durch alle maß. Aber zuͦm erſten. das jn ſind beuolhen die rede gottes Was aber. ob ettlich auß jn nitt gelaubet haben hat nicht jr vnge laub den gelauben gottes außge leret. Das ſey nicht. Wann gott iſt warhafft. Aber ein yegklich­er menſch lügenhafftig. als geſch riben iſt. das du werdeſt gerecht uertiget in deinen worten. vnnd überwindeſt ſo du wirſt geurtey let. Wan̄ ob auch vnſer boßheyt lobt die gerechtigkeyt gotz was ſagen wir. Iſt den got boͤſe. der do eintreget den zoren. Ich ſage nach dem menſchen. das ſey nitt. Sunſt wie wirdt gott vrteylen diſe welt Wann ob die warheit gottes iſt überflüſſig geweſen in ſein glori. Was wirde ich dann als der ſünder geurteylet. vnnd nicht als wir werden geleſteret vnnd als auch ettlich ſprechen. das wir ſprechen. wir thuͦnd die übeln ding. das die guͦten kom­men. Der verdamnuß iſt gerech te. was aber. übertreffen wir ſÿe mitt nichten. wir haben auch ge­zeyget das die juden vn̄ die krie chen all ſind vnder die ſünde. als geſchriben iſt Das keyner iſt ge