Die vorred Gancti Luce ccca.IIIII. ſporchen haben alle propheten. vnd das ſelb wolt er. das. dz wurd offen­baret den kirchen. vnnd aller meyſt den dye vnder in gelaubig wurden. vnd dz hat er gethan darumb das ſy icht wurden enthalten allein den iuͦ diſchē luͦgmeren. mit begir oder mit ketzeriſchen luͦgmern. vnnd toͤreten ſergfeltigkeyten wurden verfuͤret. vnd vylen ab von der warheit Dar nach hat er fürſich genumen in dem aneuang ſeins ewangeli die geburt iohannis des taufers. auff das. das er beweyſt vnd offenbart. wem er be ſchryb das ewangelium zuͦ ere. vnd wem anders. denn allein chriſto ihe­ſu. vnd darumb inn dem anfang ſey nes ewangeliums ſchreybt er vn̄ ſers herren vorlauffer. der do iſt ge­weſt ein ſtymm vor dem wort. eyn büttel vor dem richter. do mit wolt er offenbarn. warumb vnd war zuͦ er wer erwelet. wann darzuͦ er aller meyſt erwelt wz. das er beſchreyben ſolt. was die andern ewangeliſten hetten gelaſſen vnderwegen. Auch ward er darumb erwelt beſunder in der figur. vnd in der geſtalt eins rin des. wann das ſelb thyer in dem al­ten geſetz was darzuͦ geordent. das man das ſolt opffern. vnnd das ſelb opffer was zuͦgeeigent den prieſtern Lucas ſchreibt aller meyſt in ſeym ewangelio von der pryeſterſchafft. vnd von der marter iheſu criſti. Vn̄ das bekennet er in dem anfang vnd in der vorred ſeins ewangelu. do er alſo ſpricht er woͤll das volbringen vnd vollende. was die andern ewā­geliſten haben angefangen. vnnd haben nitt geendet. Der ſelb lucas darnach als er hat geſchryben dy ge burt iehſu chriſti. hatt die angehabē volkumē geburt des ſuns gots doer alſo ſprach. ieſus criſtus was an hebent gar nahēd zeſein. dreyſſig iar Denn man went er wer eyn ſun io­ſeph. der do was. hely. der do was na than vntz zuͦ end do er alſo ſpricht der do was adam der do was gottz. Vnd darumb iſt im gegeben der ge­walt zeendern die menſchlichen ge­burt vnſers herren iheſu chriſti Das er do mit wolt beweyſen in dem an fang der geburt des geſchletes iheſu chriſti. vnd auch das er mocht bewei ſen in dem anfang ſeiner geburt. dz er ſelb nach menſcheit nicht mocht geteylt werden von ſeyner gotheyt In der ſelben geburt hat er gepredi­get in den menſchen iheſum chriſtuꝫ eyn volkumens werck. wann man durch in mag kumen zuͦuolkumen­heyt. Wann durch chriſtnm iheſum alle ding volkumen ſein. Vnd der ſelb chriſtus iheſus inn dem anfang ſeyner menſcheit hat eynen zuͦlauff vntz zuͦ gott durch nathan. der do iſt geweſen eyn zuͦgewuͤnſchſter ſun dauids Wann der ſelb hat. gemacht einen weg allen. dye do woͤllen kum men durch criſtum iheſum ſun zuͦ dauid dem vatter. vnnd dez ſelben lucas wurt wol muͦglichen gegeben der gewalt zeſchreiben inn das buͦch actus apoſtoloruꝫ des er iſt geweſt eyn ſchreyber vnd diener. alſo das gott vol in criſto vnd vol in got heyt. vnd auch das volknmner got vnd volkumner mēſch wuͤrd auffa­ren zuͦ hymel inn eygner krafft. dar nach als der verretter iudas geſtor­ben was. vnd darnach als mathias eintrat in die volkumē zal der zwelſ botten. das do geſchah mit gebetten der zwelff. vnd mit goͤtlichem loß A iij