Die vorred vberIohannemben hat ſein ewangelium von demewigen wort. vnd von dem vnbrüchlichen wort. mit dem da er alſo ſchreybt. Inprincipio erat verbū. Dasiſt im anfang was das wort. Wan̄mit den worten offen bart er das criſtus Iheſus ſey vor aller ewigkeytgot geweſt. vnd das der ſelb criſtusiheſus ſey das wort. das fleyſch worden iſt. vnd dz er ſey das wort durchdas der vater alle ding gemacht hatvnnd darumb das iohannes ſo hochgeſchryben hat von dez ewigē wortdarūb hat er ein figur eins flygendēadlers zuͦ einer bedeutung das er hoͤher hat angehaben zuͦ ſchreyben in d̓materi wann kein ander ewangeliſtauch gibt er ein gezeugknuß das daſwort fleyſch worden iſt. vnd das daſſelb wort chriſtus ih ſus iſt ein ſoͤllichs liecht. das von der vinſternußdas iſt von den vinſtern menſchen.vnbegryffenlich iſt. vnd da von ſchreybt er alſo ſprechend das liecht leutet in den vinſternuſſen. vnd die vinſternuß habē das nit begryffen. Derſelb iohannes hat geſchryben das d̓herr iheſus chriſtus hat gethan. ſunder das er hatt gemacht weyn außwaſſer in der hohtzeit zuͦ channa galilee. da mit gibt er zuͦuernemen denleſern. das auff ſolt hoͤrn. vnnd gebrechen haben fleyſchlicher wolluſt.wa man chriſtum wurd laden zuͦ d̓hohtzeit. vnnd das da ſelbſt was altin ſunden. das ſolt gewandelt werden inn geiſtlichkeyt durch genade.Damit vernemen wir auch dz durchden newen chriſtum ſolten alle alteding vernewet werden vnnd newegeſtalt haben. Vnnd hie iſt zuͦwiſſendz diſer iohānes hat geſchrybē ſeynewangeliū in dē lād aſya. Des haubſtat iſt epheſus. d̓ ſtat vorgeer in geiſtlichkeit iſt geweſen iohānes vn̄ derſelb darnach als er was geweſt in d̓inſeln pathmos. vn̄ darin apocalipſim. das iſt das buch der heymlichenoffenborūg. het geſchryben. darnachals d̓ keiſer dicianuſ erſchlahē wardda ward widergerüfft d̓ heilig iohānes auß der obgenantē inſeln pathmos. vnd kam wider inn die vorbeſchryben ſtatt epheſuꝫ. da ſelbs ſchriber diß ewangleliū Inprincipio eratverbus. Das iſt Im anfangk wz dzwort. vnnd es was wol bequemlichdas iohannes dem ewigen wort vōdem er ſchreybt. ein vnbruͦchlichs anfahen in ſeinē epiſteln. die man heiſtcanonice. tet. vnd im auch ein vnzerſtoͤrlich ende. durch die iungkfrawēin dem buch der heymlichkeit wurdewidergeben als chriſtus redet. Ichbin der anfangk vnd das ende. Dasiſt. Ich bin der anfangk vō dē ſeindalle ding. vnnd ich bin das ende. zuͦdem ſich enden alle ding. Diſer iſt d̓iohannes der da wiſt das kumen wzder tag ſeins todtes. Vnd da der kazda ruͦfft er zuͦſamen ſeinen iungernin der ſtatt epheſum. vnnd da ſelbſtmacht er offenbar das chriſtus gottwer. vnnd das thet er mit vil offenzeychen. vnnd auch macht er offenbardaſelbſt das ee alles war were. waser hett geſchryben von chriſto. Darnach gieng er ab in die grube ſeynergrebnus. vn̄ ward alſo zuͦgelegt zuͦſeynen vettern. vn̄ er empfand nittdie bitterkeit des todes. ſunder er belieb alſo vnberuͤret von dem ſchmertzen des todtes. als er ſunden wardvnſchuldig von zerſtoͤrlicheit des fleiſches. Hie iſt zuwiſſen das iohanneslat beſchryben das ewangelium vn̄