983 Vom unterſcheidt des Sim̃liſchen Cap. 16.und Liechte/ als die heylige Krafft des innern GeiſtlichenLeibs/ durch den euſſern Leib von Fleiſch und Blute/ undnam alle euſſere Elementiſche Eigenſchafft/ ſo wol den Li⸗mum derErden in ſeine Præſervation oder Beſchirmung.12. Denn im Corpus des innern und euſſern Men⸗ſchen war eine Temyerantz; alſo moͤchte auch nichts/ wasaufſer dem Corpus war/ dieſe Temperantz zerſtören oder an⸗greiffen/ gleich wie ein Goldt im Feuer beſtehet/ und wieeine Tinctur alles durchdringet und fuͤr nichts weicher. Al⸗ſo war auch der Menſch keinem Dinge underthan/ als nurbloß dem eintgen Gott/ der durch ihn wohnet/ und in ihmemit der Krafft des heyligen Weſens offenbahr war: und daswar ein Bilde und gleichniß Gottes/ in deme der GelſtGottes wohnete.13. Die Vernunfft wird uns uͤbel verſtehen/ und ſa⸗gen; tch rede von zweyerley Menſchen: Ich aber ſage nein/t rede nur von einem Einigen/ der elne Gleichniß nachGoOtt iſt/ als nach dem geoffenbahrten Gott/ na demausgeſprochenen geformten Worte der Goͤttlichen Kraft/des Goͤttlichen Verſtandes.414. Gleich wie in Gott alle Dinge im Weſen ſind under doch ſelber nicht daſſelbe Weſen iſt/ und doch das Weſenbeherꝛſcht/ einjedes Weſen nach ſeiner Elgenſchafft: Alſoiſt der innere Geiſtliche Menſch ein Bilde des gefoemtenWorts der Goͤttlichen Krafft, und der euſſere ein Bilde desinnern/ als ein Werck. zeug des innern/ gieich wie ein Metzfter muß einen Werck⸗zeug haben damit er ſeln Werckmachet: Alſo iſt der euſſere Menſch vom Limo der Erdenund der vier Elemente/ ſampt dem euſſern Geſtlen/ nur einWerck⸗zeug des inneren/ damit der innere ſchnitzet undmacht was der innere Seeliſche Geit wil,15. Wie wir dann ſehen/ daß der Wille der Meiſter ineallem fuͤrnehmen iſt/ und ſehen ferner/ wie der innere Gött-lichen Willen und Begterde hat: Der euſſere aber nur eiznen Thieriſchen/ welcher durch den Fall nur alſo wordeniſt; der gantze Menſch iſt nur ein einiger Menſch/ aberfeine Eigenſchafft lieget in ſonderlichen gradibus nach deninnern und euſſern Himmeln/ als nach Goͤttlicher Offen⸗bahrung/ durch die ſieben Eigenſchafften der Natur. Doh9