178 vom Fluche der Erden/ Cuagp. 24. Ens zur Subſtantz/ und umfaͤhet das verſchloſſene Ens von der Hlm̃liſchen Welt⸗weſen; ſo bleibet alsdan daſſel⸗ be Ens von Goͤttlicher Eigenſchaft im Tode verblichen/ und mag nicht die Stadt Gottes erreichen; und hieraus folget der ewige Todt/ wie beym Luelfer zu ſehen ift tn deme auh ſein Göttlich Ens ins nichts/ als in dte gröͤſſeſte Verbor⸗ genheit geſchloſſen iſt/ daß er in ſenem Magiſchen Geſtir⸗ ne in der Creaturlichen Elgenſchafft/ die Stadt Gottes nicht erreichen mag. 15. Darum iſt dem Menſchen noht/ daß er ſich in das verhelſſene eingelebte Wort Gottes gang erſaͤncke/ und ſtets das fremde eingefuͤhrte Weſen/ daß ihme der Teuffel in ſein Gemuͤhte einfuͤhret(dadurch er fremde Dinge be⸗ gehret) gantz wegwerffe/ und nur das annehme/ was er mag in guter Waheheit und rechtem Glimpff erlangen/ daf ihme in feinem Beruff auß Lelbes Noht⸗turfft zufaͤllet/ daſſelbe fuͤhret thme ſein rechtes Lebens Geſtirne zu/ und tft deſſen faͤhtg/ machet ihme auch kelne Marter noch Pein/ fo er nicht der Schlangen Gettz/ Hoffahet/ Neyd und Zorn darein einlaͤſſet. 16. Und iſt das die gröſte Narꝛheit/ daß ſich der Menſch um fremde Dinge reiſſet/ und das in ſetne Begierde ein⸗ fuͤhret/ daß ihn nur kraͤncket/ und endlich gar von GOTT verſtöſſet/ daß jme fein Htmtifhes Ens ln Leib und Seel) verſchleuſt; Was iſt fme das någe, dap er auſſer ſich ſie⸗ het/ und erhebet ſich in einem Splegel⸗glantze/ und iſt aber deſſelben nicht kaͤhig; deſſen aber ſo er faͤhlg iſt/ machet er ihme zu zeitlicher und ewiger Marter und Unruhe. 17. Hat doch Gott den Menſchen nackend geſchaffen/ und in dleſer Welt nichts gegeben/ daß er ſoll oder mag ſa⸗ gen/ Das iſt meine: Es iſt wol alles ſeine/ aber es iſt ge⸗ mein: Denn Gott ſchuff nur einen Menſchen/ demſelben Einigen gab er alles was in der Welt war:Nun ſind doch alle Menſchen aus demſelben Einigen Menſchen/ Er iſt der Stamm/ die andern alle ſind ſeine Zweige/ und neh⸗ men alle Krafft von ihren Stamme/ und bringen Frucht auff einer Wurtzel/ und jeder Zweig genieſſet des Baumes Ens, auch genieſſen ſie alle gleich der 4. Elementen und des Geſtirnes. Gtm MiRe faterol Y Ghian