an g get Cap. 24. Wie der entſtanden ſey. i des Nichts in ihme ſelber mag in Etwas wohnen und wuͤr⸗ cken. 27. Denn Gott iſt gegen der Creatur/ als ein Nichts/ ſo aber die Creatur ihre Begierde in ihme Cals in dag Nichts) elngefuͤhret/ fo wied dle Creatur des Nichts Et⸗ was/ und wallet und wuͤrcket das Nichts im Etwas der Creatur/ und die Creatur im Nichts; und inden Wits ken mag kelne Turba entſtehen/ denn es iſt ſein elgen Lie⸗ be · ſplel/ daß ſtch ſelber liebet/ und ſtehet an der Natur Ende mit ſeinem Leben. 28. Alſo verſtehen wir/ was uns Adam hat angeerbet/ als den Fluch und eitele Beglerde/ und betrachten den euſ⸗ ſern Menſchen in ſeinem Leben/ als ein Monſtrum elnes wahren Menſchlichen Lebens: Es ſey denn/ daß das edle Gemuͤhte im Geiſte Chriſti anders gebohren werde ſonſt ift das euſſere Centrum im Gemuͤhte etne Schlange. 29. Und in dieſer Schlangen ſitzet das grobe Thier vom- Geſtirne und vier Elementen/ das pat dag Hauß des Ge⸗ muͤhts innen/ und begehret nach ſeiner Thieriſchen Eigen⸗ ſchafft/ einer dieſes/ der ander ein anders/ und gibet man⸗ cherley Figuren in der Menſchen Gemuͤhte: Einer macht in feinem Gemuͤhte ein fires Wefen/ der ander ein Zer⸗ brechliches; was er heute machet/ das zerbricht er morgen wieder/ und hat ein unbeſtendtges Thier im Gemuͤhte/ faͤl⸗ let bald auff diß/ bald auff das. 30. Der aber ein fixes Thier auffzeuget/ der helt es in thme für ſeinem Schatz/ und pranget damtt/ als wehre es dag Junafrauen⸗kind/ und ſamlet ihme irꝛdiſche Schaͤtze zu ſelner Thterlſchen Wolluſt ein/ und iſt doch fúr Gott nur ein Narꝛ mit ſamt ſeinem Thier/ denn er muß es doch der Erden laſſen und dem Gerichte GOttes. 31. Der aber/ in deme das Jungfrauen⸗kind gebohren tſt/ der tritt das Thier im Gemüͤhte mit Fuͤſſen: Er muß es zwar euſſerlich an ſich ſchldypen/ als einen Laſt eſel/ der den irꝛdiſchen Sack tragen muß: Aber er hat Feindſchafft mit thme/ wie Gott zu Adam ſagte: Ich wil Feindſchafft ſetzen zwlſchen dir und der Schlangen/ und zwiſchen des Weibes Saamen und der Schlangen Saamen/ der ſoll langen den Kopff zertretten/ als dem Schlangen Thier;