466 Wie Gott Abraham/ e. Cup 5. y ͤ von Gott erꝛettet werdenz wie denn Abraham ſehr ſchwach⸗ iinu muͤhtig ward/ als er ſolte zu dieſen Voͤlckern ziehen/ und inl ſeine aram batt/ daß ſie doch von thm wolte ſagen/ er wis shii re ihr Bruder/ daß ſte ihn nicht um ihrentwillen ermordeten: Anzudeuten/ daß ein Chriſt in ſeinem eigenen Vermoͤgen nichts thun/ oder ihme den Geiſt Chriſtt/ der da Muht machet/ nehmen loͤnte/ daß er nur bloß mitten unter feihe Feinde treten ſolle/ und ſich doch auff ſich und ſein Wiſſen nichts verlaſſen/ ſondern bloß allein auff Hottes Gnade 16. Denn er ſelber kan nicht beſtehen/ allein Ehriſus in ihme muß nur ſein Muht und Beyſtand ſeyn; wie denn Abraham allhie fuͤr Pharao und Abimelech in eigenen Kraͤfften zweyffelhafftig war/ und immerdar fortam fela nes Lebens/ und nur ſehen muſte/ wenn ihn und ſeine Sarg Gott behůtete: und iſt dieſe Hiſtoria alſo meiſterlich und el⸗ geutlich vom Reich Cheiſti/ vom Eſra im Geſichte des Geiſtes Chriſtt beſchrieben/ als ob der Geiſt mit Fleiß dieſe Hiſtorien vom Reiche Chriſti alſo ligurirete/ denn ſie gehet gantz darauff. 17. enn der euſſere Menſch verſtehet gar nichts vom Reiche Chriſti/ wie bey der Sara zu ſehen iſt/ als ſie war ſchwanger worden/ und den Iſaat gebohren/ ſo ſagte ſte/ der Herꝛ hat mir ein Lachen zugerichtet/ das iſt/ die Kute wer⸗ den des lachen/ daß die alte neuntzig jaͤhrige Sara ein Kind⸗ ſeugete: Sie verſt und noch nicht das Bilde Chriſti/ ondern der Geiſt Chriſti in ihr verſtunde es/ und nicht der natüͤt⸗ tiche Menſch in der Selbheit/ ſondern der ergebene Wlle/ welcher in GOrt gelaſſen war/ derſelbe allein ergriff den Bund und den Geiſt Chriſti. 18. Aber die Vernunfft/ als ſelbeigener Wille war ſtumm daran/ es war ihme nur ein Lachen/ denn er ſahe nur au fich fetber/ was er waͤre: Wie denn auch Abrahams Wille ſeine Selbeigenheit nur auff ſich ſelber ſahe/ und ſich ent⸗ ſetzete/ und war doch in ihme die groſſe Macht uͤber alle Ge⸗ walt und Herꝛſchafften/ aber ſie war nicht der Menſthlich⸗ en Eygenheit. 19. Wie denn auch Chriſtus in ſeinen Kindern nicht! Menſchlichen Eygenhett/ als dem ſelb⸗eigenen Willen! U Am 0 iw ley unt igh f wng Hei oig wt, jet Megh d Afe niiin Knnn Ami Mffkt iiif t fo tdt Wuk N Ki M k