buͦchDaserſt CapitelDasSoger. dos alle ding vnd weresauff erden ſeyen allermeyſt eytelkeyt. vnnd ein bekumerung desgerſts. vnnd nnemond nach grobſer weißheyt ſtelle wenn czuͦ vilwechent gebht groſſe arbeytIe wort etcleſiaſtes deſſuns dauiddes künigsjheruſalem.ein eytelkeitder eytelkeitſpricht eccleſiaſtes. ein eytelkeyt der eytelkeitvnd alle ding ſind eytelkeyt. Wzdings hat der menſch fürbaß vonaller ſeiner arbeyt in der er arbeytet vnder der ſunnen. Das geſchlaͤcht zergeet vnd das geſchlaͤchtzuͦkōmet. aber die erd ſteet ewigklich. die ſunn geetauff vnd geetvnder. vnd keret wider zuͦ ſeinerſtat. vnd wirt do wider geborenvnnd vmbſchweyffet durch denmittag vnd wirt geneygt zuͦ mittag durchſchawendt alle dingefert der geyſt in dem vmbkreyßvnnd keret wider in ſeinen zirckel alle flüßs geend in das moͤrevnnd das moͤre übergeet nit. dieflüß keren wider an die ſtat vondan̄ ſÿ außgeen. dz ſÿ aber fließ.ſen Alle ding ſind ſchwer. d̓ menſch mag die mt auſſprechen mittrede. Dz auge wirt nit geſatt indē geſicht. noch das or wirt erfüllet mit dem gehoͤr. Was iſt das.das do was. das das do künftigiſt. was iſt das. das do gemachtnot. das das do zemachen oderzethuͦn iſt. Nichtz iſt neües vnd̓der ſunnen noch keyner mag ſageen. ſiehe. diß iſt friſch. Wān dieding die vor vns ſind geweſen.die ſeind yetzund vergangen inden welten. die do ſeind geweſenvor vns Die gedechtnuß der vordern iſt nit noch auch der dinge.die kunfftig find. ſunder auch dergedechtnuß wirdt nit bey jn. diedo ſind künfftig in dem jungſtenIch eccleſiaſtes wz ein kunig jſrahel in jheruſalem. vn̄ fürſacztin meinem herczen weyßlich zeſuͦchen. vnd zuͦ erfaren von allendingen die do werden vndter derſunnen. Diſe boͤßiſten bekümmerung gab got den ſünen der menſchen. das ſÿ ſich bekümmerten injr. Ich hab alle ding. die do waren vndter der ſunnen. vn̄ ſehet alle ding ſind eytel. vn̄ ein zwangſale des geyſts die verkertē werden hert geſtrafft. vn̄ die zal dertoren iſt on end. Ich redet in meinem herczen ſagendt. Siehe ichbin groß worden. vnnd bin allenweyſen vorgegangen mit weyßheyt die vor mir warē in jheruſalē. vn̄ mein hercz ſchauet weißlich manige ding. vnd lernet ſÿ.vnd ich gab mein hercz das ichwißt die wiſſenheyt vn̄ die lerevnd die jrrſale vnnd die torheytVnd ich erkant das in diſen dingen wz die arbeyt vn̄ die zwangſale des geyſtes. darumb das invil weißheyt wirdt vil vnachtſamkeyt vnnd der do zuͦleget diewiſſenheit. der zuͦleget auch diearbeyt.