buͦch derDasVnd wie die. die ſÿ eren vn̄ in ſÿgetrawen betrogen ſind.Ber ein ander gedencktzuͦ ſchÿffē. er hebt an zemachen den wege durch die verderblichē flüßſo jn tregt das holcz. er anruͤffettein krenckers holcz. Wan̄ diß haterdacht die geÿtigkeÿt des gewynes. vnn d̓ werckmeiſter hat es gebÿldet mit ſeiner weÿßheyt. Aberd vater dem fürſichtigkeit regieret alleding vō anfang. wan̄ duhaſt gegeben den wege auff demmeer. vn̄ den feßteſten ſteÿg zwÿſchen den flüſſen. Du zeygeſt dasdu biſt gwaltig geſunt zuͦmachēauß allen. Auch ob ÿemants onſchÿff übergeet daz meer. Aber dzdie werck deiner weÿßheÿtt nittwaͤren eÿtel. vm̄ diſes empfelhēdie leüt jr ſelen einē kleinē holcz.ſÿ übergeen das meer. vn̄ werdēerloͤßt durch das ſchyff. Aber vōanfang do die hofferttigen rÿßenverdurben. die zuͦuerſicht des vm̄kreÿß d̓ erdē flohe zuͦ dem ſchÿffe.ſÿ ließ d̓ welt den ſamen d̓ geburde. die do was geregieret in deiner handt. Wan̄ geſegēt iſt dz holcze durch das do geſchicht die gerechtigkeit. aber verfluͦcht ſeÿ diehandt durch die d̓ abgot wirt gemachet. vn̄ d̓ abtgot ſelb. vnd d̓den hat gemachet. wan̄ er hat esgewürcket. aber wiewol es ſchwach was. dennoch iſt es genennet got. Wan̄ zuͦ geleÿcher weÿſefind in haß gotes d̓ vnguͤtig vndſein vnguͤtigkeit. wan̄ das. dz doiſt gemachet. das leÿdet die peÿnmit dem d̓ es machet. Vn̄ darum̄die widerſchawunge wirt in denabgoͤttern d̓ geburt. wan̄ die geſchoͤpffde gottes ſind gemachet zuͦeinem haßs. vn̄ zuͦ einer verſuͦchung d̓ ſelen d̓ menſchen. vn̄ zuͦ einem falle den fuͤſſen d̓ vnweyßen.Wan̄ d̓ anfang der gemeÿnen vn̄keüſch oder gemeÿnſamung. iſtein erſuͦchung od̓ erfindunge derabgoͤtter. vn̄ jr erfindung iſt einzerſtoͤrūg des lebens. wan̄ ſÿ waren nit vō anfang noch werdenewigklich. Wan̄ die übermuͤſſig/keit d̓ menſchē hat fundē diſe dīgauff dem vmbkreÿß d̓ erdē. vn̄ darumb jr ennde iſt worden kurcz.Wan̄ der leÿdig vater mit bitterklage. das jm bald d̓ ſune genommen was. machet ein bÿldnuß.vn̄ den der do zemal was als eintodter menſch. begünd er nun erēals got. vn̄ ſeczet vnder ſein knecht die heÿligen ding vn̄ die opfer. Darnach do die zeÿt vnderkāme. vnd die boͤß gewonheÿt überhandt name. do iſt diſe jrrſale gehalten wordē als ein geſecze. vnddie abgoͤter waren geeret durchdie gebot d̓ fürſten. vnd die abtgoͤter die offenlich die mennſchennit mochtē erē. darūb das ſÿ waren ferr. jr bÿlde ward übertragēvō ferre. ſÿ machtē ein offenbarsbylde des künigs. den ſÿ woltteneren. das ſÿ mit jrer ſorgſamkeitereten den. d̓ do ab was. als dē gegenwürtigen. wan̄ er fürfuͤrt zuͦd̓ ere diſer ding auch die. die dasnit weßten mit allem fleÿßs desmeiſters. wan̄ er wolt mer gefallen dem der es auffname. er arbeÿ