E Qa h, Oms) i ` N K, Gel My) t it ſeſtcte bot ſlecht an Ay j pon 100: Eim im p enthielten monti prinoti gui Judas vom Geitz eingenommen. 219 Heyden/ vnd andern Glaubens⸗Genoſſen in der Statt verhandlen⸗ vnd hierdurch einen zimblichen Gewinn/ vnd Beſchores finden konten. So hald aber der HErꝛ IEſus in ſelbige Gegend angelangt/ vnd auß den armen beſeſſenen Leuthen die Teuffel getriben/ welche nachmahls mit feiner Licenz in beſagte Herd Schwein ge fahren/ vnd folgends ſelbige alle in das tieffeſte Meer geſturtzt/ alſobald ſeynd die Bur ger hauffen meig auf der Statt zu Chrifto dem-NEn hinauß geloffen/ ein jeder hat ſich in Haaren gekratzt/ vnd nit wenig ſich beklagt deß er⸗ littenen Schadens/ auch beynebenß hoͤfflichſt den HErꝛn erſucht/ er wolle ſich doch nit laͤnger in ihrer Gegend auffhalten/ ſonder mit nech⸗ ſter Gelegenheit ſein Weeg weiter nemmen. O ihr Sam⸗Narzen l warumb das? ſolt jhr dann nit mit Haͤnd vnd Fuſſen demůthig bitten/ ynd erhalten y damit Chriftus der HErꝛ bey euch verbleibe/ wie hat ſich der Zachæus ſo gluͤckfeelig geſchaͤtzt/ daß ein ſolcher Gaſt bey jhm einloſirt? HErꝛ/ mein HErꝛ/ vnd groſſer Prophet/ ſagten die ſau⸗ bere Geraſenner, gehe doch vmb ein Hauß weitter/ wir haben dich ſchon lieb/ wann du nur weit von ons hift/ rogabant> ut tranlirets Marth, g Warumbꝛ darumb/ ſie gedachten/ wann der HErꝛ ſolt länger bey jhnen verharꝛen/ ſo konten ſie nit mehr mit Saw handlen/ vnd jhren Gewinn ſuchen/ dann wann ſie wider einen Zuͤgl ſolten anfangen/ o⸗ der einkauffen/ moͤchten die Teuffel mehrmahlen auß ſeiner Erlaubnuß diſe Schwein hinfuͤhren/ alſo iſt es beffer 7 der HEr? quitier vnſer Nachtbarſchafft/ vnd gehe hin/ wo er herkommen/ damit wir wider⸗ umb vnſeren Handl treiben/ vnd Gelt loͤſen. O ihr Gelt⸗ Angl/ Gelt⸗Ygl /Gelt⸗Egl/ Gelt⸗Engl/ Gelt⸗Pengl/ ſo iſt euch lieber das Gelt isſen/ ale G Ott der Erloͤſer? jhr Geitzhoͤlß! ſo wolt jhr lie⸗ ber GOtt laſſen/ als Gold laſſen? jhr Geitz⸗Narꝛen; ſo habt jhr in hoͤherem Werth die gelbe/ oder weiſſe Erden/ als den jenigen/ der Himmel vnd Erden erſchaffen jhr ſeyt mehr/ als Heyden. Zu Venedig war bey Mannsgedencken ein reicher Geſell/ welcher dermaſſen dem Gelt ergeben/ daß/ wann man einige Meldung von Silber oder Gold gethan/ jhm alſobald die Pulß geloffen auß lauter Begierlichkeit/ als wurde er von einem ſtarcken hitzigen Fieber ange⸗ griffen. Es hat ihn der Mammon vnd Geltgeitz dergeſtalten einge⸗ nommen/ daß er Fruehe/ wann er auffgeſtanden/ Abends/ wann er ſhlaffen gangen/ allezeit das Creutz⸗ Zeichen mit einer Ducaten/ o⸗ der Zichin gemacht/ ſeine Küſten vnd Käſten waren voller Gelt⸗Saͤck/ vnd hatte einem jeden den Nahmen eines Heiligen alſo außgetheilt/ daß die vornehmere Muͤntz den Titul hatte der vornehmern Heiligen/ ei⸗ nen groſſen lederen Sack voller P nennte er ſeinen GOtt m e a2 DER