zu den CorinthiernCCC IIIwie er geual goēt. Der aber bey demweyb iſt. der iſt ſorgueltig der dyngdie do ſeind der welt. wie er geualledem weyb. vnd er iſt geteylet. Vnddas weyb vngemehelet. vnnd dyeiungkfraw gedenckt der dinng. dyedo ſeind des herren. das ſie ſey heiligmit dem leib vnnd mit dem geyſt.Aber die do gemehelt iſt die gedencket der dinng. die do ſeind der welt.wie ſie geuall dem mann. vnnd ditzſage ich zuͦ ewerm nutz. nitt das. icheuch anwerff einen ſtrick. Aber dasich euch beweg zuͦ dem das do iſt erſam. vnnd das do geb die macht zebitten den herren on hindernuß. Obaber einer ſchetzet das er ſchnoͤde geſehen werd über ſein iungkfrawendas ſie uͤber allt ſey. vnnd alſo mußes beſchehen. der thuͦ was ſie wil. obeſie gemehelt wirt. er ſünd nitt Wan̄der do hat geſetzet veſt in ſeim hertzēvnnd nit hat die noturfft. Aber hattden gewalt irs willens. vnd der dißhatt geurteilt in ſeim hertzen zebehuͤten ſein iungkfrawen. wolthuͦt ervnnd darumb der ſein iungfrawenfuͤget zuͦ der ee. wolthut er. vnd derſie nit zuͦfuͦgt. der thuͦt beſſers. Dasweyb iſt gebundē der ee. als vil zeytder man lebt. vnd ob ir man ſtyrbtſye iſt erloͤßt vonn der ee des mans.Sy gemehelt wem ſie wil allein imherren. Aber ſie wirt ſeliger ob ſie beleibet alſo nach meinem ratt. Wan̄ich wen das auch ich hab den geyſtgottesDas.VI. CapitelBer voun dendingen die do werden geopffert dē abgoͤttern wirwiſſen das wir all haben wiſſenheitdie wiſſenheit die bleet. aber dye liebbawet. ob ſich aber einer ſchetzet daser ettwas wiſſe. vnnd hatt noch niterkant in welcherweiß er muͦß wißēWer aber got lieb hat der iſt erkantvon im. Aber von den eſſen dye dowerdē geopffert den abtgoͤttern. wirwiſſen das der abtgoͤtt nichtts iſtin der welt/ vnnd das keyn gott iſt.dann allein einer. Wann ob ſchoͤnſein. die do werden geheyſſen goͤtteres ſey im hymel oder auff der erde.es ſeind manig goͤtter. vnd manigherren. Doch iſt vns alleyn gott d̓vatter von dem alle ding. vnd wirin imm. vnd ein herr iheſus chriſtusdurch den alle ding. vnd wir durchin. Aber die wiſſenheit iſt nit inn allen. aber etlich ſeind mit der wiſſen/heyt des abtgotz vntz nun als ſye eſſen die geopfferten ding der abgoͤtter. vnd ir gewiſſen. ſo es kranck iſtwirt verwailiget. Wann das eſſenheuilht vns nitt gott. Wann obwir eſſen. wir werden nit reych/ nochauch ob wir nitt eſſen. werden wirmangeln Seht. das villeicht diß vn̄ſer vrlaub icht werd ein beleidigūgden ſiechen. wann ſob ettlicher ſicht.den. der da hatt die gewiſſen ruendin dem hauß des abtgotz. ſein gewiſſen. ſo es kranck iſt wirt gebawen zeeſſen die geopfferten dinng. der abtgoͤtter. Vnd der ſiech bruder verdir.bet in deiner gewiſſen. vmb den criſtus iſt tod. Vnnd wenn ir alſo ſundet wider die bruder vnd ſchlahet irkranck gewiſſen. ir ſundet in chriſtūDarumb ergert nun die ſpeiß meyne bruder. ſo wil ſich nitt eſſen dasfleiſch ewigklich. dz ich nit erger meinen bruder.Z iii.