84 Judas veranlaßt auch ſeine Mit CollegasIhr Eltern eweren Kindern nit einrathen/ was jhr ſelbſt nicht thut, forsdern jhr mußt ſelbſt einen frommen vnd umſtrafflichen Wandl führen⸗wann jhr wollet/ daß ewere Kinder ſollen in der Forcht GOttes leben.Gelt Joſeph/ es hat dir getraumbt/ Sonn vnd Mond/ ſo garauch die Etern thun dich anbetten? Ba freylich/ ſagt er/ mich wundertaber deſſen ſo ſtarck nicht wegen der Stern/ dann wie Sonn vnd Mondſich gezaigt/ haben die Stern nicht kornen anderſt thun/ alſo wannVatter vnd Mutter eyfferig betten/ dem H. Gotts⸗dienſt oͤffters bey⸗wohnen/ der heiligiſten Sacramenten ſich theilhafftig machen/ ſo wer⸗den die Kinder deßgleichen thun. Vaso piſcari Jdan. 2 1. ichgehe jektkin weil fiſchen/ fagt petrus, vadimus& nos tecum. ſagen die andereJunger/ ſo gehen wir auch mit. Wann Obrigkeit vnd Eltern mitSutem vorgehen/ ſo folgen die Undergedene gern nach.Ihr Edl⸗Leuth/ hátt eud bep einen Haar bald vergeſſen/ da jhroch groſſe Barocca tragt/ euch vor allem ſteht wohl an/ mit einem gu⸗ten Cxempel dem gemeimen Menſchen voriuleuchten/ vnd wo das nitiſt/ ſo ſeyt jhrnit adelich.Von Adamheer iſt keiner beſſer als der andere/ dann wir alle insgeſambt von Laim zuſammen gepapt/ vnd ſchreiben vns alle von einemStammen⸗Hauß/ Mutter halber ſeynd wir ins gemein verbrüdert vndderſchweſtert/ vnd kuß ich den Cag etlichmahl mein Mutter die Erden:Vatter halber feynd auch groſſe Monarchen meine Bruder/ dann allethun betten: Batter vnfer der du biſt im Himmel/ dahero zwiſſen/daß die hoͤchſte Stammen von geringen Stauden auffgewachſen/ vndDer groſſe Donawſtrohm von einem ſchlechten Urſprung; groffe Potenetaten/ wann fie dererften ihres Hauß wollen ſuchen/ ſowird ſich eingemeiner Menſch anmelden/ vnd ſeynd von Hacken vnd PffregDie Seepter kommen. Als Adam ackerte/ vnd Eva ſpann/ wer wardann damahl ein Edlmann? niemand/ ſondern derſelbige/ welche herꝛ⸗liche Tugenden/ vnd vor andern heroiſche Thaten erwiſen hat/ iſt adeslich genennt wor den/ worguß dann Soßenklar erhellet/ daß die Tugen⸗den einen adlen. Weffenthalben der Kayſer Max imilianus einen ſchlech⸗ten Menſchen/ nidrigen Herkom̃ens/ vnd ſeines. Handwercks ein Lederer/doch aber bep gulẽ Mittel/ gar ſchoͤn geantwortet/ als ſolcher verlangteinEdlmann zu werden/ ditare re poſſam, nobilitare DON, nif te pro-pria virtus nobilitet: Reich/ ſagt der Kaͤyſer/ kan ich dich wol ma⸗chen mein Kerl/ aber adelich nicht dafern dich deme eygne Tugendennicht ablen. Carolus der Fünffte Roͤmiſche Kayſer diſer Welt⸗be⸗ruͤhmte Monarch/ diſer Oeſtereichiſche Hercules, diſer Teutſche kla⸗nibal, diſer Chriſtliche alexander yflegte zum oͤfftern ſeinen Cavali⸗renwqurfniimh!WfilfimiralfiithfiliiYorfriihiintngParitrlifofrnmhnfmfahrmittherdWia;Wah