84 Judas veranlaßt auch ſeine Mit Collegas Ihr Eltern eweren Kindern nit einrathen/ was jhr ſelbſt nicht thut, fors dern jhr mußt ſelbſt einen frommen vnd umſtrafflichen Wandl führen⸗ wann jhr wollet/ daß ewere Kinder ſollen in der Forcht GOttes leben. Gelt Joſeph/ es hat dir getraumbt/ Sonn vnd Mond/ ſo gar auch die Etern thun dich anbetten? Ba freylich/ ſagt er/ mich wundert aber deſſen ſo ſtarck nicht wegen der Stern/ dann wie Sonn vnd Mond ſich gezaigt/ haben die Stern nicht kornen anderſt thun/ alſo wann Vatter vnd Mutter eyfferig betten/ dem H. Gotts⸗dienſt oͤffters bey⸗ wohnen/ der heiligiſten Sacramenten ſich theilhafftig machen/ ſo wer⸗ den die Kinder deßgleichen thun. Vaso piſcari Jdan. 2 1. ichgehe jekt kin weil fiſchen/ fagt petrus, vadimus& nos tecum. ſagen die andere Junger/ ſo gehen wir auch mit. Wann Obrigkeit vnd Eltern mit Sutem vorgehen/ ſo folgen die Undergedene gern nach. Ihr Edl⸗Leuth/ hátt eud bep einen Haar bald vergeſſen/ da jhr och groſſe Barocca tragt/ euch vor allem ſteht wohl an/ mit einem gu⸗ ten Cxempel dem gemeimen Menſchen voriuleuchten/ vnd wo das nit iſt/ ſo ſeyt jhrnit adelich. Von Adamheer iſt keiner beſſer als der andere/ dann wir alle ins geſambt von Laim zuſammen gepapt/ vnd ſchreiben vns alle von einem Stammen⸗Hauß/ Mutter halber ſeynd wir ins gemein verbrüdert vnd derſchweſtert/ vnd kuß ich den Cag etlichmahl mein Mutter die Erden: Vatter halber feynd auch groſſe Monarchen meine Bruder/ dann alle thun betten: Batter vnfer der du biſt im Himmel/ dahero zwiſſen/ daß die hoͤchſte Stammen von geringen Stauden auffgewachſen/ vnd Der groſſe Donawſtrohm von einem ſchlechten Urſprung; groffe Potene taten/ wann fie dererften ihres Hauß wollen ſuchen/ ſowird ſich ein gemeiner Menſch anmelden/ vnd ſeynd von Hacken vnd Pffreg Die Seepter kommen. Als Adam ackerte/ vnd Eva ſpann/ wer war dann damahl ein Edlmann? niemand/ ſondern derſelbige/ welche herꝛ⸗ liche Tugenden/ vnd vor andern heroiſche Thaten erwiſen hat/ iſt ades lich genennt wor den/ worguß dann Soßenklar erhellet/ daß die Tugen⸗ den einen adlen. Weffenthalben der Kayſer Max imilianus einen ſchlech⸗ ten Menſchen/ nidrigen Herkom̃ens/ vnd ſeines. Handwercks ein Lederer/ doch aber bep gulẽ Mittel/ gar ſchoͤn geantwortet/ als ſolcher verlangtein Edlmann zu werden/ ditare re poſſam, nobilitare DON, nif te pro- pria virtus nobilitet: Reich/ ſagt der Kaͤyſer/ kan ich dich wol ma⸗ chen mein Kerl/ aber adelich nicht dafern dich deme eygne Tugenden nicht ablen. Carolus der Fünffte Roͤmiſche Kayſer diſer Welt⸗be⸗ ruͤhmte Monarch/ diſer Oeſtereichiſche Hercules, diſer Teutſche kla⸗ nibal, diſer Chriſtliche alexander yflegte zum oͤfftern ſeinen Cavali⸗ ren w qur fni i mh! W fil fi mi ral fii th fil ii Yor fr i ihi in tng Pari trli fo frn mhn fm fahr mitt her d Wia; Wah