eningbertoni,en o glorifeer iu Akiin ionmb alobalfen geteauden fineangueCogiavgen Suynwnvie emWgnHeloufaini—4yio pviadungain hewpeheaDNWkzu groͤſter Vntrew angetriben.s 49ter arme Tropff erfahren/ vnd ſich hieruͤber in etwas beklagt/ der HerꝛWirth woll doch nit lub ritu dupplici mit der Kreiden vmbgehen/ ſeinBeutl ertrag nit ſolche ſchwaͤre Contributiones iſt ſolcher dergeſtaltenin den Harniſch kommen/ daß er nicht allein gedachten Handwercks⸗Geſellen mit groben ond harten Worten angetaſt/ ſonder jhme nochdaruͤber drey Maultaſchen dergeſtalten verſetzt/ daß jhme allemahl derKopff an die Wand geproͤllt/ welches vngezweiffelt dem armen Lap⸗pen ein uͤnwehrter Echo geweſen/ vnd diſes ware der ſaur Schlaff⸗Trunck/ welchen jhme der Wirth hinderlaſſen; nach dem der tolleWein- Fud auch fich zur Ruhe begeben/ iſt dem armen Geſellen ein⸗gefallen/ als habe er jedes mahl wahrgenommen/ ſo offt ihme der Kopffan die Wand der Maur anproͤllt/ daß dieſelb holl ſeye/ maſſen außdem Hall oder Klang leicht abzunemmen/ fangt demnach an das Mal⸗fer in aller Stille von der Maur zu ſchaben/ hebt nach Moͤglichkeit dieZiegl herauß/ vnd findt in aller Warheit/ daß alldort etlich tauſendGulden vermauret/ das war jhm ein gefundener Handl/ wormit erfich bey der Nacht darvon gemacht/ damit aber der Wirth deſſen eini⸗ge Taa habe/ alſo ſchrib er mit der Kreiden auff den Tiſch fol⸗gende Wort:Hab Danck Herꝛ Wirth vmb die Flaſchen/Welche bereicht meine Taſchen⸗In dem Hauß ſeynd theur die Goſchen/Weil ſie koſten viltauſend Groſchen.Faſt auff gleiche Arth widerfahrt es dem leydigen Sathan/ wel⸗cher in allweg ſihet/ vnd ſucht dem Menſchen zu ſchaden/ vnderdeſſenaber mit ſeinen Verfolgungen verurſacht er den groͤſten Nutzen; er hatgeſucht durch den Cain dem Abel zu ſchaden/ durch den Cham demNoẽ, durch den Eſau dem Jacob, durch die Schwalmen dem Tobiæ,durch den Pharaon Dem Moyli s Durch die Jezabeldem Eliæ, Durch DieKnaben dem Elifæo, durch die Gefángnuf dem Jeremiæ, burch dieLoͤwen dem Daniel, durch den Antiochum denen Machabæern, durdden Herodem dem Joanni, durch den Simon Magum dem becro, durchNeronem dem baulo, durch Marcionem dem joanni, durch ltracumdem Matthæo. durch Aſtiagem dem Bartholomæo, durch Juſtinam demAmbroſio, durch die Oonatiſten dem auguſtino, durch Eudoxiam demChryſoſtomo,&c. vnd gleichwohl hat er jhnen hierdurch nit geſchadet/ſondern dero Hlory vermehrt/ dann zuwiſſen/ daß ſeine Verfolgungoder Verſuchung auff kein Weiß zu foͤrchten/ alldieweil ſelbe vns einUr fach der Glory vnd Materi deß Triumphs iſt; alſo bezeugt der H.Ambroſius. Hab Danck Herꝛ Teuffel. Judasa$Lib. 4 inLucæ s