Nein fiimal Gyl er bes iBahnnen indttorpigis geSafijen Che1/helüög10pilnefaderligefi DamalegeeinimewEttoar inwyer ngth4abami!ilab iy SintiTUdiſer Goͤttlichen Speiß. 387auff den Miſt hinauß/ Schueh vnd Strimpff her/ alles new/ Hemmetvnd Tatzl her/ alles ſauber/ Rock vnd Kleyd her/ alles das beſte/ vndnoch darzu ein goldenen Ring an den Finger: Wie nun der edleJuncker alſo ſauber vnd galland auffgebutzt ware/ da iſt jhme erſt erlaubtworden zu der Tafel/ vnd zu diſem koͤftlich angeſtelten Panquetzu gehẽ.Afuerus mit feiner Mahlzeit Fan fich verbergen/ Vitellius mitſeinen Schlecker⸗Bißlen kan ſich verkriechen/ Albinus kan mit ſeinenSpeiſen zu Hauß bleiben/ Heliogabalus mit ſeinen Panquet kan ſtillſchweigen/ dann alle dife ond andere múften weichen der koſtbahrenTafel/ worauff geſetzt wird vnder der Geſtalt deß Brods vnd Weins/der wahre Leib JEſu Chrifti aber nur nit gu Difer Tafel mit einemſchandtlichen Auffzug/ ihr Chriſtliche Gaͤſt! nur nit mit einem boͤſenvnd vnreinen Gewiſſen/ es muß der Menſch vorhero gleichſam ganthimmliſch ſeyn/ dann aud) daf Manna bey den liraelitern nur aufdas Himmel⸗ Thaw gefallen iſt/ es muß der Menſch vorhero ganzrein ſeyn/ dann auch Abraham den Englen die Fuͤß gewaſchen/ eh:ynd zuvor er fie gur Tafel beruffen, E8 muß der Menſch vorhero gantzfauber ſeyn/ dann ſich Aaron ond feine Soͤhn gewaſchen ehe ſie zudem Altar gangen, Elias begehrt von der Wittib ein Brod/ abervorhero ein Waſſer/ das iſt recht. Die Bruͤder deß Joſephs inEgypten ſetzen ſich zu der Tafel/ aber waſchen ſich vorhero bey demBrunn/ das iſt recht. petrus eylt zu Chriſto dem Herꝛen auff demGſtatt/ aber begibt ſich vorhero in datz Meer/ das iſt recht. Dannrein/ ſauber/ vnbeffeckt/ heilig/ Engliſch vnd Himmliſch muß derwu fo y Gottliche Speiß will genieſſen/ ſonſt iſt jhm diſe Speisein Spieß.Nit weit von der groſſen Reichsſtatt Cöllen ift ein Orth/ mitPamen Belle, wofelbft einem Priefter was wunde: liches begegnet:Dann als diſer auff ein Zeit die H. Meß wolte leſen/ vnd nach demEvangelio bereits die Hoſtien auff das Corporal gelegt/ fo ift ſolchevon freyen Stucken hinweg geſprungen/ der gute Prieſter glau bie/ alsfeye dig vngefthr geſchehen/ dahers die Hoſtien wider an das vorigeOrth gelegt/ ſo aber mehrmahlen/ durch einige Bewegung nech weister auff dem Altar geſprungen/ vnd da er fie das drittemahl auff dasCorporal gebracht/ alsdann iſt ſie gar von dem Altar auff die Erd hin⸗ab geſchnaͤlt/ worauff der Prieſter dem Knaben/ ſo dazumahlen zumAltar diente/ anbefohlen/ er ſolle beſagte Hoſtien auffbehalten/ vnd einundere herbey bringen/ welche der Prieſter nachmahls ohne einigeVerhinderung gebraucht/ vnd alfo das heilige Opffer vollbracht/ ge⸗dachte widerſpenigiſte Hoſtien E weil er geargwohnet/ als Cscå ierinLue. IpeGen. IfGen, 49%Exod 30.3 Reg. 1&Ci ryfobc· 4⁰