Nein fii mal Gy l er bes i Bahn nen indt torpigis g eSa fijen Che 1/helüög10 pilne faderlige fi Damal egee inime wE t toar inwy er ngt h 4 abami! ilab i y Sinti TU diſer Goͤttlichen Speiß. 387 auff den Miſt hinauß/ Schueh vnd Strimpff her/ alles new/ Hemmet vnd Tatzl her/ alles ſauber/ Rock vnd Kleyd her/ alles das beſte/ vnd noch darzu ein goldenen Ring an den Finger: Wie nun der edle Juncker alſo ſauber vnd galland auffgebutzt ware/ da iſt jhme erſt erlaubt worden zu der Tafel/ vnd zu diſem koͤftlich angeſtelten Panquetzu gehẽ. Afuerus mit feiner Mahlzeit Fan fich verbergen/ Vitellius mit ſeinen Schlecker⸗Bißlen kan ſich verkriechen/ Albinus kan mit ſeinen Speiſen zu Hauß bleiben/ Heliogabalus mit ſeinen Panquet kan ſtill ſchweigen/ dann alle dife ond andere múften weichen der koſtbahren Tafel/ worauff geſetzt wird vnder der Geſtalt deß Brods vnd Weins/ der wahre Leib JEſu Chrifti aber nur nit gu Difer Tafel mit einem ſchandtlichen Auffzug/ ihr Chriſtliche Gaͤſt! nur nit mit einem boͤſen vnd vnreinen Gewiſſen/ es muß der Menſch vorhero gleichſam gant himmliſch ſeyn/ dann aud) daf Manna bey den liraelitern nur auf das Himmel⸗ Thaw gefallen iſt/ es muß der Menſch vorhero ganz rein ſeyn/ dann auch Abraham den Englen die Fuͤß gewaſchen/ eh: ynd zuvor er fie gur Tafel beruffen, E8 muß der Menſch vorhero gantz fauber ſeyn/ dann ſich Aaron ond feine Soͤhn gewaſchen ehe ſie zu dem Altar gangen, Elias begehrt von der Wittib ein Brod/ aber vorhero ein Waſſer/ das iſt recht. Die Bruͤder deß Joſephs in Egypten ſetzen ſich zu der Tafel/ aber waſchen ſich vorhero bey dem Brunn/ das iſt recht. petrus eylt zu Chriſto dem Herꝛen auff dem Gſtatt/ aber begibt ſich vorhero in datz Meer/ das iſt recht. Dann rein/ ſauber/ vnbeffeckt/ heilig/ Engliſch vnd Himmliſch muß der wu fo y Gottliche Speiß will genieſſen/ ſonſt iſt jhm diſe Speis ein Spieß. Nit weit von der groſſen Reichsſtatt Cöllen ift ein Orth/ mit Pamen Belle, wofelbft einem Priefter was wunde: liches begegnet: Dann als diſer auff ein Zeit die H. Meß wolte leſen/ vnd nach dem Evangelio bereits die Hoſtien auff das Corporal gelegt/ fo ift ſolche von freyen Stucken hinweg geſprungen/ der gute Prieſter glau bie/ als feye dig vngefthr geſchehen/ dahers die Hoſtien wider an das vorige Orth gelegt/ ſo aber mehrmahlen/ durch einige Bewegung nech weis ter auff dem Altar geſprungen/ vnd da er fie das drittemahl auff das Corporal gebracht/ alsdann iſt ſie gar von dem Altar auff die Erd hin⸗ ab geſchnaͤlt/ worauff der Prieſter dem Knaben/ ſo dazumahlen zum Altar diente/ anbefohlen/ er ſolle beſagte Hoſtien auffbehalten/ vnd ein undere herbey bringen/ welche der Prieſter nachmahls ohne einige Verhinderung gebraucht/ vnd alfo das heilige Opffer vollbracht/ ge⸗ dachte widerſpenigiſte Hoſtien E weil er geargwohnet/ als Cs ierin Lue. Ipe Gen. If Gen, 49% Exod 30. 3 Reg. 1& Ci ryfob 4⁰