Cap. 33- Judas verkaufft IEſiun E EE EE E E b. Q) I 1£ EED OILD TRO IDIA Dearann aoo tratoa koco rR S BIR I S RS OR D SEEREN ARO E AE SRO Ke K Ke SKE KEK KEX Ke OKOK: OEO OYOG Das hoͤchſte/ das beſte/ das vollkomm⸗ neſte/ das ſchoͤnſte/ das thewreſte/ das herꝛlich⸗ ſte Gut verkauffeſt du vmb ein ſo geringes Gelt/ O Schelm! men gerotte Lotters⸗Geſind den gebenedeyten Heyland gefan⸗ gen genommen/ haben ſie jhn alſobald in die Behauſung deß Annæ nit ohne fonders Getuͤmmel gefuͤhret/ da es ſich doch beſferge⸗ zimbt hatt/ jhn zum allererſt in das Palatium deß Hohenprieſters Cal⸗ oha zu liffern/ als welcher dazumahl das Ober⸗Haupt ware der gan⸗ tzen Synagog/ weil aber der geltgierige ſudas wohl gewußt/ daß der Aanas, von der Prieſterſchafft auß/ beſtellter Schatzmeiſter/ vnd ho⸗ her Kirchen⸗Probſt ſeye/ vnder deſſen Gewalt der Geiſtliche Gelt⸗Ka⸗ ſten in Verwahrung ſtuhnde/ alſo hat er den geraden Weeg dahin ge⸗ eylet/ vnd daſelbſt/ in Gegenwart vnd Beyſein deß Heylands JEſu/ bie verſorochene dreyſſig Silberling von der Hand deß Annæ empfan⸗ gen; Nun ereygnet ſich nicht ein geringe Frag/ was fuͤr ein Muntz beſagtes Gelt ſeye geweſen? hecunia ſolle/ nach viler Meinung/ den Nahmen ziehen von dem Wort becus, weil bey den Alten das Gelt pflegte gepraͤckt zu werden mit der Bildnuß eines Schaafs/ oder Wid⸗ bers/ weßhalben in dem Buch Geneſis zu leſen/ daß jacob einen Acker/ dder Grund: Etud vonden Kindern Hemor vmb hundert Schaaf habe kaufft/ das iſt/ vmb hundert Pfenning/ worauff ein Schaaf zu⸗ ſehen. Numa Popilius, ſchreibt Suidas, hat den erſten Pfenning von Ertzt vnd Metall geſchlagen/ derentwegen das Gelt annoch Numus genennt wird; Die Alten fuͤhrten vnderſchiedliche Praͤck auff jhrer Müntz/ die Dardanier einen Haan/ die Reginier einen Haafen/ die Cephaleaner ein Pferdt/ die Arginer einen Wolff/ die Aꝛ0laner einen Stern/ ꝛc. wie dann dermahlen auch vnderſchidliche Bildnuſſen auff ſetzigem Gelt zufinden. Auff deß Romiſchen Kayſers Gelt iſt ein Ad⸗ ler zu ſehen/ wer vil ſolcke Adler hat/ dem wird man die Federn nit vil ſtutzen. Auff deß Romiſchen Pabſtens Gelt ſeynd Schluſſel zufehen/ wer vil ſolche Schluſſel hat/ der kan alles eroͤffnen/ auch ſo gar das ver⸗ Y fre dem die Juͤdiſche Schörganten/ vnd das zuſam⸗