Cap. 33-Judas verkaufft IEſiunE EE EE E E b.Q) I 1£EED OILD TRO IDIA Dearann aoo tratoa kocorR S BIR I S RS OR D SEEREN AROE AE SRO Ke K Ke SKE KEK KEX Ke OKOK: OEO OYOGDas hoͤchſte/ das beſte/ das vollkomm⸗neſte/ das ſchoͤnſte/ das thewreſte/ das herꝛlich⸗ſte Gut verkauffeſt du vmb ein ſo geringes Gelt/O Schelm!men gerotte Lotters⸗Geſind den gebenedeyten Heyland gefan⸗gen genommen/ haben ſie jhn alſobald in die Behauſung deßAnnæ nit ohne fonders Getuͤmmel gefuͤhret/ da es ſich doch beſferge⸗zimbt hatt/ jhn zum allererſt in das Palatium deß Hohenprieſters Cal⸗oha zu liffern/ als welcher dazumahl das Ober⸗Haupt ware der gan⸗tzen Synagog/ weil aber der geltgierige ſudas wohl gewußt/ daß derAanas, von der Prieſterſchafft auß/ beſtellter Schatzmeiſter/ vnd ho⸗her Kirchen⸗Probſt ſeye/ vnder deſſen Gewalt der Geiſtliche Gelt⸗Ka⸗ſten in Verwahrung ſtuhnde/ alſo hat er den geraden Weeg dahin ge⸗eylet/ vnd daſelbſt/ in Gegenwart vnd Beyſein deß Heylands JEſu/bie verſorochene dreyſſig Silberling von der Hand deß Annæ empfan⸗gen; Nun ereygnet ſich nicht ein geringe Frag/ was fuͤr ein Muntzbeſagtes Gelt ſeye geweſen? hecunia ſolle/ nach viler Meinung/ denNahmen ziehen von dem Wort becus, weil bey den Alten das Geltpflegte gepraͤckt zu werden mit der Bildnuß eines Schaafs/ oder Wid⸗bers/ weßhalben in dem Buch Geneſis zu leſen/ daß jacob einen Acker/dder Grund: Etud vonden Kindern Hemor vmb hundert Schaafhabe kaufft/ das iſt/ vmb hundert Pfenning/ worauff ein Schaaf zu⸗ſehen. Numa Popilius, ſchreibt Suidas, hat den erſten Pfenning vonErtzt vnd Metall geſchlagen/ derentwegen das Gelt annoch Numusgenennt wird; Die Alten fuͤhrten vnderſchiedliche Praͤck auff jhrerMüntz/ die Dardanier einen Haan/ die Reginier einen Haafen/ dieCephaleaner ein Pferdt/ die Arginer einen Wolff/ die Aꝛ0laner einenStern/ ꝛc. wie dann dermahlen auch vnderſchidliche Bildnuſſen auffſetzigem Gelt zufinden. Auff deß Romiſchen Kayſers Gelt iſt ein Ad⸗ler zu ſehen/ wer vil ſolcke Adler hat/ dem wird man die Federn nit vilſtutzen. Auff deß Romiſchen Pabſtens Gelt ſeynd Schluſſel zufehen/wer vil ſolche Schluſſel hat/ der kan alles eroͤffnen/ auch ſo gar dasver⸗Y fre dem die Juͤdiſche Schörganten/ vnd das zuſam⸗