p 172 Judas wird durch den Sathan deß Zwyſpalts/ ein V Haupt der Gottslaͤſter Sund/ ein verdambte Ereat t erfolger der Warheit/ ein Vatter der Lugen/ ein Kind def Verderbens/ ein Morder zu Land vnd Waſſer/ ein er/ ein Meiſter der Zauberer/ ein Geburt der ur/ lin ſchwartzer Mohr/ ein grauſamer Holl⸗ Hund/ ein Abgrund deß Elends/ ein wildes Abentheuer/ ein alte Schlang/ ein vergiffter D diges Vieh/ ein vngeſtalte blutgieriges Tiger/ ein vnerſaͤtll cher rach/ ein ſchadlicher Balililc ein vnban⸗ Lar in hollijcher Raub⸗Vogl/ ei Larben/ in hoͤliſcher Ra ogl/ ein Wolff/ ein bruͤllender Low/ eiß gifitiger Scorpion, ein ſtinckender Kothkefer/ ein abſchewliche Krott/ ein verſtohlener Raab/ ein vngeſtalter Aff/ vnd(ſo jhm meiſten ver⸗ drießt) ein(v. Sau⸗ lein/ vnd ſag/ der Teuffel ſehe Zucker. Ich aber bleib bey dem Nahmen gl⸗ en Shem. Anbelangend die Anzahl der bjen Feind iſt ſolche vnermaͤßlich Groß/ alſo daß auch etliche außſagen gefallen/ daf fich Die Zahl Der erſtrecke/ da doch ein Mill greift eigentlich aber/ Eph eſ. divin. Ju- weil der dritte Theil der Enge der Tluffel in die hundert tauſend Millton ion zehen mahl hundert tauſend in ſich be⸗ ond mit wohlgegruͤndtem Beweißthumd/ kan 3 pa g man die genaue Anzahl derſelben nicht w ſſen/ wohl aber iſt aller Lehrer é 6 i verdun faſt in der Welt/ worin die verfluchte ten/ vnd ſhr einiges Abſehen auff def Men vnd du ſagſt noch holl mich der Teufel? Es bleibt nun wider die bethoͤrzte a Alcoran in rechter Catholiſcher War Mam feſte Meinung/ als ſeye das Orth/ ſo zwiſchen Aimmel vnd Erd/ gantz voll mit ſolchen verdambten Geiſtern. 7ib..darvor/ ſofern die verdambte Gei pa che hoͤlliſche Mucken wegen jhrer Cnel Tag den allgemeinen Sonnſchein Lactantius halt gleichfahls ſter ſolten Leiber haben/ wurden ſol⸗ vnbegreifflichen Menge b ym helie cklen/ deßwegen iſt kein Orth elucken ſich nicht auffhal⸗ chen Undergang haben/ Lehr/ vnd grundloſe Fabel deß heit Geſchloß/ daß die abtun⸗ nige Engel in jhrer verdambten Halßſtärꝛigkeit auff ewig verharꝛen/ vnd nit/ wie die in Irꝛthumb verblendt geben/ daß die Teuffel ſich Buß vnd Rew werden beke ro Willen/ vnd verbainte Schoͤpffer er bittert/ daß ſie au vnd hartnaͤckig außſchlagen/ Schaden loͤnnen zufügen/ a ſchen/ welcher zum Gott e Arianer vnd Neſtorianer pors noch vor dem jungſten Tag durch wahrt hren/ vnd zur Gnad gelangen/ ſonder de⸗ s Gemůth iſt alſo wider den Allmachtigen ffewig deſſen Huld vnd Gnad gaͤntzlich/ vnd weil ſie dem hoͤchſten GOtt keinen ſſo ſuchen ſie ohne Underlaß den Mem lichen Ebenbild erſcha ſien/ in allweg/ vnnd vnqußſetzlich ins Verderben zu ziehen§gleich wie mander von Rach⸗ ht wanner fich en jemand nit rehen tany bier angetribener Voͤßwi wenigiſt