p172 Judas wird durch den Sathandeß Zwyſpalts/ ein VHaupt der GottslaͤſterSund/ ein verdambte Ereatt erfolger der Warheit/ ein Vatter der Lugen/ein Kind def Verderbens/ ein Morder zu Land vnd Waſſer/ einer/ ein Meiſter der Zauberer/ ein Geburt derur/ lin ſchwartzer Mohr/ ein grauſamerHoll⸗ Hund/ ein Abgrund deß Elends/ ein wildes Abentheuer/ einalte Schlang/ ein vergiffter Ddiges Vieh/ ein vngeſtalteblutgieriges Tiger/ ein vnerſaͤtll cherrach/ ein ſchadlicher Balililc ein vnban⸗Lar in hollijcher Raub⸗Vogl/ eiLarben/ in hoͤliſcher Ra ogl/ einWolff/ ein bruͤllender Low/ eißgifitiger Scorpion, ein ſtinckender Kothkefer/ ein abſchewliche Krott/ein verſtohlener Raab/ ein vngeſtalter Aff/ vnd(ſo jhm meiſten ver⸗drießt) ein(v. Sau⸗lein/ vnd ſag/ der Teuffel ſeheZucker.Ich aber bleib bey dem Nahmen gl⸗en Shem.Anbelangend die Anzahl der bjen Feind iſt ſolche vnermaͤßlichGroß/ alſo daß auch etliche außſagengefallen/ daf fich Die Zahl Dererſtrecke/ da doch ein Millgreift eigentlich aber/Eph eſ.divin. Ju-weil der dritte Theil der Engeder Tluffel in die hundert tauſend Milltonion zehen mahl hundert tauſend in ſich be⸗ond mit wohlgegruͤndtem Beweißthumd/ kan3 pa g man die genaue Anzahl derſelben nicht w ſſen/ wohl aber iſt aller Lehreré 6 iverdunfaſt in der Welt/ worin die verfluchteten/ vnd ſhr einiges Abſehen auff def Menvnd du ſagſt noch holl mich der Teufel?Es bleibt nun wider die bethoͤrztea Alcoran in rechter Catholiſcher WarMamfeſte Meinung/ als ſeye das Orth/ ſo zwiſchen Aimmel vnd Erd/ gantzvoll mit ſolchen verdambten Geiſtern.7ib..darvor/ ſofern die verdambte Geipa che hoͤlliſche Mucken wegen jhrerCnel Tag den allgemeinen SonnſcheinLactantius halt gleichfahlsſter ſolten Leiber haben/ wurden ſol⸗vnbegreifflichen Menge b ym heliecklen/ deßwegen iſt kein Orthelucken ſich nicht auffhal⸗chen Undergang haben/Lehr/ vnd grundloſe Fabel deßheit Geſchloß/ daß die abtun⸗nige Engel in jhrer verdambten Halßſtärꝛigkeit auff ewig verharꝛen/vnd nit/ wie die in Irꝛthumb verblendtgeben/ daß die Teuffel ſichBuß vnd Rew werden bekero Willen/ vnd verbainteSchoͤpffer er bittert/ daß ſie auvnd hartnaͤckig außſchlagen/Schaden loͤnnen zufügen/ aſchen/ welcher zum Gotte Arianer vnd Neſtorianer porsnoch vor dem jungſten Tag durch wahrthren/ vnd zur Gnad gelangen/ ſonder de⸗s Gemůth iſt alſo wider den Allmachtigenffewig deſſen Huld vnd Gnad gaͤntzlich/vnd weil ſie dem hoͤchſten GOtt keinenſſo ſuchen ſie ohne Underlaß den Memlichen Ebenbild erſchaſien/ in allweg/ vnndvnqußſetzlich ins Verderben zu ziehen§gleich wie mander von Rach⸗ht wanner fich en jemand nit rehen tanybier angetribener Voͤßwiwenigiſt