helb aumnen tl,n gmiNodalta Ci)+ug AuhDucatoateralboh fngftotMhiminySuhmalePAnnóin|genbium;h PantwhiuqooA]newnimharmayK yi Ypiir EJudas vom Geitz eingenommen. 243die Tieffe/ holle Loͤcher vnd Erd⸗Klufften zu ſchlieffen/ ſich alldarein Zeitlang zu erfriſchen/ vnderdeſſen kommen die Leuth dahin/ vndtragen das ge amblete Gold hinweck. Ein Geitzhalß iſt nit vil anderſtbeſchaffen/ zumahlen man auß jhme hart kan etwas erpreſſen/ wie je⸗ner geweßt/ der in ein toͤdtliche Kranckheit gefallen/ weſſenthalben ermit den H. Sacramenten/ nach Catholiſcher Gewonheit/ verſehenworden/ da man jhm aber die H. lerſte Oelung geben/ wolt er nur einHand auß dem Beth hervor bieten/ vnd auff kein Weiß konte uͤberꝛedtwerden/ daß er auch die andere hervor ſtreckte/ nach dem Todt endlichhat man gefunden vnd wahrgenommen/ daß der Geitz⸗Narꝛ denSchluͤßl zum Gelt in der andern Hand behalten; ſo lang ein geltgieri⸗ger Limmel bey Leben iſt/ kan man ſchwaͤrlich etwas von jhm erhalten/fo bald er aber/ wie beſagte Echiopiſche Ameiſſen in die Erd ſchliefft/vnd in das tieffe Grab gelegt wird/ alsdann finden fich vnderſchidlicheErben/ welche ſo arg vnd karg das zuſammen geſcharꝛte Goldmit vollen Frewden hinweg tragen/ vnd den Gelt⸗Narꝛn gleichwohlin der Holllaſſen trawren/ O Narꝛen! wem thut jhr parꝛen? gedencktnoch anbey/ daß ſolches durch Wuecher vnd vnrecht erworbene Geltfaſt allemahl bey dem Erben verſchwinde.Die Weiber ſeyn d gemeiniglich dem Geitz mehrer ergeber/ dieMaͤnner/ zumahlen das Evangeliumm ſagt von einem Walb/ dis mit ſogroſſer Embſigkeit den verlohrnen Groſchen geſucht/ daß ſie auch de⸗renthalben das gantze Hauß außkerꝛt/ ein Mann hatt es wobl vnder⸗laſſen/ daß er ein ſo groſſe Muhe deſſenthalben auff ſich genommen.Uber dag weißt man wohl/ daß Martha gar nit gern geſehen/ daß ihrBruder ſoll wider zum Leben erweckt werden/ in Erwegung/ Dap ſiedie von jhm erhaltene Erbs⸗Portion muͤſſe zuruck geben. Von einemdergleichen kargen Weib ſchreibt Joannes Bromiardus, daß ſolche auffalle Weiß geſehen/ wie ſie Doch moge Gelt zuſammen raſplen/ zuſolchem End muß gemeiniglich der Betrug an ſtatt deß Vortle dienen ⸗wie dann diſe in Verkauffung der Milch allzeit das Dritl Waſſerdarein goſſen/ wordurch ſie nit einen geringen Gewinn darvon getra⸗gen; mit ſolchem erſparꝛtenGelt iſt jr Mann uͤber das Meer gefahren/in Willens ein andere Handlſchafft zu treiben/ als er nun in demSchiff einmahl ſanfft eingeſchlaffen hat ein Aff jhm gar manierlichden Beutl vnvermerckter auß dem Sack gezogen/ vnd damit gangſchleunig auff den bohen Segl⸗Baum geſtigen/ daſelbſt den Peutl er⸗offnet/ vnd durch Anſtalt der Goͤttlichen Weißheit/ vmb weilen dasWeib jemahlen das Drittl Waſſer in die Milch geſchutt/ der Aff dasgantze Gelt herauß gezehlt/ e ztwey Groſchen laſſen a) 2hif