Ibid, 5: in Job, Luc. 56. Orig, lib, Majob Z Scheid/ das Gelt im Beutl/ den Wein im Vaß/ den Fuß im S E D A i 174 Judas wird durch den Sathan Auß einer anderen beſeſſenen Perſohn hat er neben vilen Sachen auch diß bekennt/ nach dem er durch ſo harte Beſchwoͤrung dahin ge⸗ triben worden/ er ſolle ſagen/ was für ein Buß er wolte außſtehen/ da⸗ fern er wider moͤcht zur Seeligkeit gelangen zich/ ſagte der Teuffel/ wann es auch in meinem Gewalt ſtuhnde/ wolt lieber mit einer Seel/ bie von mir verführt morden zin wen Abgrund der Holl ſteigen/ als in die Himmliſche Frewden auffgenommen werden. Deß frommen Job ſeine Kinder ſennd wohl muͤheſeelig zu grund gangen/ vnd iſt jhnen jhr engenes Hauß zu einem Grab worden/ vnd wo ſie vermeint in guter Ding zu eſſen/ vnd trincken/ ſeynd ſie den Wuͤrmen zu einer Speiß worden/ damahl war es wohl recht verhauft: Aber wo? wie? wer? toer hat das Ungluͤck angeſtifft? wie hat es ſich zugetragen? wo iſt es geſchehen? in dem Hauß der Eltern/ ſonſt wa⸗ ren die andere Bruͤder vnd Schweſtern luſtig/ wohlauff/ in aller gu⸗ ter Vertrewlichkeit eins gezecht/ die Jungfrawen auch? was dann /es gibt wohl mehrer dergleichen Bibiana: wie nun die geſambte Gaͤſt lu⸗ ſtig vnd wohl ni waren/ die Geſundheiten im beſten Schwung/ da erhebt ſich ein gaher Sturmwind/ welcher ſo ſtarck getobt/ baß er die vier Eck angegriffen/ vnd das gantze wohlgebawte Hauß zu Boden geworffen/ mit dem war der armen Gaͤſt jhr Zech bezahlt. Origenes ſpricht/ daß nit nur ein Wind ſeye gangen/ weil alle vier Eck ſeynd an⸗ hegriffen worden/ ſonder die Teuffel geſchwind/ wie der Wind/ habt Kuff allen Seyten zu geblaſen/ vnd wolt ein jeder der erſte ſeyn zu di⸗ ſem Verderben/ ja ſie empfinden hierin nit ein geringen Schmertzen/ wann einer dem andern vorkombt in Peynigung der Menſchen. In- gentem reputant dolorem, ſi prior illo alius præcedat ad ejus pers ditionem, Zwey vnd ſibentzig Jůnger kom̃en mehrmahlen zu vnſerem HErzn voller Frewden vnd Jubel/ bringen zugleich die gute Zeitung/ daß jh⸗ nen alles ſehr wohl von ſtatten gangen/ was ſie fuͤr anſehliche Wun⸗ derwerck gezeigt/ ſo gar/ welehes ja zu verwundern/ ſo gar/ mein HEr Ugten ſie/ in deinem Nahmen ſeynd vns die Teuffel vnderworffen; worauff alſobald der HEr: dife Antwort geben: Fd fahe den Sa⸗ than von Himmel fallen/ wie ein Blitz. Wil nun jemand wiſ⸗ ſen warumb der Goͤttliche Mund den Sathan einem Blitz oder Doßer⸗ Feil verglichen? der erwege wohl deß Donners ſeltzame Eigenſchafft/ wie daß derſelbe mehrmahl nur das beſte treffe/ wie dann ſchon oͤffters geſchehen/ daß der Donner das Hertz im Leib/ den Degen in der (i d n til At (i