a, Aan, An, 1072. 43 Fudas der Toͤlpel Martyrers Antonini geloffen/ vnd gleichſamb daſelbſt bey dem Altar die Sicherheit geſucht/ als aber ſolches auch allda der König wolte faͤllen/ vnd bereits hierzu den Armb außgeſtreckt/ wolte ſolches der All⸗ maͤchtige GOtt nit vngeſtrafft laſſen/ maſſen augenblicklich dem Ko⸗ nig der Armb erſtarꝛt. Keſpect! Der H. Trodo alger nod ein Fleiner Knab mare/ ond auff Fins diſche Arth die kleine Steinl zuſammen klaubte/ vnd darauß ein Haußl auffbawte/ wurde von ſeinem groneriſchen Kinds, Weib befragt/ wager mache? vnd als er die Antwort geben/ wie daß er ein Kirchen bame/ ond manner werde grof wachſen/ ſo wohl er ein groſſen Tem⸗ pel auffrichten/ worauff das muthwillige Weib mit dem Fuß diſes kleine Kirchen⸗Gebaͤw uͤbern Hauffen geworffen/ aber nit ohne Straff/ maſſen diſe alſobald ſtockblind worden. Worauß zu nem⸗ men iſt/ daß die Eltern recht vnd loͤblich thun/ wann ſie jhren Kindern im Hauß ein Winckel vergonnen/ dar in ſie ein Altarl oder Krippel auffrichten/ vnd folgſamb bey Zeiten den heiligen Sachen ein Relpect zu geben lehren koͤnnen. e Zum Tempel hinauß/ hats geheiſſen/ jhr ſchlimme Kerl/ dazu⸗ mahl/ als der HErꝛ JEſus in dem Tempel zu Jeruſalem die Hebræer hat angetroffen/ wie ſie daſelbſt kaufften vnd verkaufften/ vnd die mieie ſten jhren Wuecher triben/ dann weil zur Oeſterlichen Beit ein jeder Hebræer ſeinem Stand gemaͤß muͤßte opffern/ alſo haben zwar dieſelbigen/ ſo vnweit Jeruſalem entlegen/ jhr Vieh mit ſich gefuͤhrt/ Die jenige aber/ fo von fern kommen/ haben ſolches zu Jeruſalem vmb paares Gelt eingehandlet/ vnd diſen Handl⸗ Platz hielten ſie in dem Tempel/ weil theils die ſaubere Prieſter ſelbſt ſolche Ochſen⸗Kram̃er abgeben/ theils haben ſie andern da vnd dort ein Orth im Tempel omb das Gelt uͤbergelaſſen/ wie man bey vns in Marckt⸗Zeiten pflegt Die Huͤtten vnd Gewolber vmb die Bezahlung außzulaſſen/ iſt alſo leicht abzunemmen/ was fuͤr ein Getoͤß/ Geſchrey/ Wueſt vnd Unflath durch ſolchen Vieh⸗Marckt ſeye verurſacht worden/ welches den ſonſt allergůtigſten JEſum zu einem billichen Zorn bewegt hat/ daß er alſo⸗ bald die Strick vnd Riemen/ woran die Ochſen/ Kaͤlber vnd Kuͤhe/ ꝛe⸗ gebunden waren/ faſt wie ein Gaißl zuſammen gemacht/ vnnd darmit alle zum Tempel hinaußgepeitſcht/ ja ſo gar haben etliche nicht der weil genommen/ daß ſie das Selt auff der Wechel- Band hatten eingeſchoben/ fonder e8 moltein jeder gern ber er fte bep der Thuͤr drauſ⸗ ſen ſeyn/ welches dann eines auß den groͤſten Wunderwercken/ ſo der SHErꝛ ond Heyland auff der Erden gewurcket/ indeme er als ein ai nige piw windi wiin moi Fu Wun imdod inhar nit fwy rioth ein mire for Phötke fen Su eftri MW tigemeine whin Sodoma; widi Henger Cn) batt Witauft aged ndſts i Bilgi, indik nifg hifi kami i nind Insaris iyn bm,