a,Aan,An, 1072.43 Fudas der ToͤlpelMartyrers Antonini geloffen/ vnd gleichſamb daſelbſt bey dem Altardie Sicherheit geſucht/ als aber ſolches auch allda der König woltefaͤllen/ vnd bereits hierzu den Armb außgeſtreckt/ wolte ſolches der All⸗maͤchtige GOtt nit vngeſtrafft laſſen/ maſſen augenblicklich dem Ko⸗nig der Armb erſtarꝛt. Keſpect!Der H. Trodo alger nod ein Fleiner Knab mare/ ond auff Finsdiſche Arth die kleine Steinl zuſammen klaubte/ vnd darauß ein Haußlauffbawte/ wurde von ſeinem groneriſchen Kinds, Weib befragt/wager mache? vnd als er die Antwort geben/ wie daß er ein Kirchenbame/ ond manner werde grof wachſen/ ſo wohl er ein groſſen Tem⸗pel auffrichten/ worauff das muthwillige Weib mit dem Fuß diſeskleine Kirchen⸗Gebaͤw uͤbern Hauffen geworffen/ aber nit ohneStraff/ maſſen diſe alſobald ſtockblind worden. Worauß zu nem⸗men iſt/ daß die Eltern recht vnd loͤblich thun/ wann ſie jhren Kindernim Hauß ein Winckel vergonnen/ dar in ſie ein Altarl oder Krippelauffrichten/ vnd folgſamb bey Zeiten den heiligen Sachen ein Relpectzu geben lehren koͤnnen. eZum Tempel hinauß/ hats geheiſſen/ jhr ſchlimme Kerl/ dazu⸗mahl/ als der HErꝛ JEſus in dem Tempel zu Jeruſalem die Hebræerhat angetroffen/ wie ſie daſelbſt kaufften vnd verkaufften/ vnd die mieieſten jhren Wuecher triben/ dann weil zur Oeſterlichen Beit einjeder Hebræer ſeinem Stand gemaͤß muͤßte opffern/ alſo haben zwardieſelbigen/ ſo vnweit Jeruſalem entlegen/ jhr Vieh mit ſich gefuͤhrt/Die jenige aber/ fo von fern kommen/ haben ſolches zu Jeruſalem vmbpaares Gelt eingehandlet/ vnd diſen Handl⸗ Platz hielten ſie in demTempel/ weil theils die ſaubere Prieſter ſelbſt ſolche Ochſen⸗Kram̃erabgeben/ theils haben ſie andern da vnd dort ein Orth im Tempel ombdas Gelt uͤbergelaſſen/ wie man bey vns in Marckt⸗Zeiten pflegt DieHuͤtten vnd Gewolber vmb die Bezahlung außzulaſſen/ iſt alſo leichtabzunemmen/ was fuͤr ein Getoͤß/ Geſchrey/ Wueſt vnd Unflathdurch ſolchen Vieh⸗Marckt ſeye verurſacht worden/ welches den ſonſtallergůtigſten JEſum zu einem billichen Zorn bewegt hat/ daß er alſo⸗bald die Strick vnd Riemen/ woran die Ochſen/ Kaͤlber vnd Kuͤhe/ ꝛe⸗gebunden waren/ faſt wie ein Gaißl zuſammen gemacht/ vnnd darmitalle zum Tempel hinaußgepeitſcht/ ja ſo gar haben etliche nicht derweil genommen/ daß ſie das Selt auff der Wechel- Band hatteneingeſchoben/ fonder e8 moltein jeder gern ber er fte bep der Thuͤr drauſ⸗ſen ſeyn/ welches dann eines auß den groͤſten Wunderwercken/ ſo derSHErꝛ ond Heyland auff der Erden gewurcket/ indeme er als ein ainigepiwwindiwiinmoiFuWunimdodinharnit fwyrioth einmire forPhötkefen SueftriMWtigemeinewhinSodoma;widiHengerCn) battWitauftagedndſtsi Bilgi,indiknifghifikamiinindInsarisiynbm,