466 JeEſus gibt dem Jud⸗r ſein Willſaͤhrigkeit muß er ſchon lehrnen die Wancklmüuͤthigkeit deß Menſchen Lebens/ er muß/ er kans nit aͤndern/ wann er wachßt/ ſo muß er ſchon vnder dem Gehor ſamb ſeyn/ den Gehorſamb thun/ er muß/ er muß etwas lehr⸗ nen: vnd was Arbeit koſt nicht die Geſchicklichkeit? was Schmuck/ was Truck/ was Schiegl/ was Flegl/ was Stoß/ was Preß⸗ was Spott/ was Roth/ was Bretten/ was Metten muß er nit auß⸗ ſtehen/ er muß. Iſt er nun gantzlich exwachſen/ da ſucht ein jtde Sucht/ die Sch vindſucht/ oder die Doͤrꝛſucht/ oder die Gelbſucht/ o⸗ der die Waſſerſucht/ oder die Lungenſucht/ oder die Schlaffſucht/ oder die Ehrſucht/ oder die Eyfferſucht/ er muß leyden/ er muß; Der Menſch iſt ein Raub der Zeit/ was mehr ꝰein Loſament der Truͤbſah⸗ len/ was mehr? ein Spital der Kranckheit/ was mehr? ein Emkehr der Sorgen/ was mehr d ein Herberg der Forcht/ was mehr ein Kame mer deß Kummers/ was mehr ein Spiegl der Unbeſtaͤndigkeit/ was mehr? ein Zweck der Zwick/ dann es zwickt jhn einer da/ der ander dort/ es zwickt jhn diß/ es zwickt ihn jenes/ vnd er muß leyden/ er muß⸗ Du wirſt ja die H. Schrifft nit laugnen? der Joſeph iſt verneydt worden zond es ift ein Muß geweßt/ er hats nit koͤnnen verhindern; Der Jacob ift von ben Laban betrogen worden/ vnnd es iſt ein Muğ geweßt/ er hats nit koͤnnen aͤndern/ der David iſt von ſeinem eigenen Sohn verfolgt worden/ vnd es iſt ein Muß geweßt/ er hats mit anderſt Lonnen machen; die Sulanna iſt vnſchuldig verklagt worden/ vnd es iſt ein muß geweßt/ ſie hats nit koͤnnen entgehen; der Daniel iſt gefangen worden/ vnd es iſt ein Muß geweßt/ er iſt fuͤr ſich ſelbſt nicht in die Loͤwen⸗Gruben geſtigen/ der Moyſes iſt ver ſchmaͤcht worden/ vnd es iſt ein Muß geweßt/ er hats nicht koͤnnen meyden/du kanſt dem Fewr nit verbieten/ daß es dich nit brenne/ du kanſt dem Lufft das Maul nit ſperꝛen/ daß er dich nit anblaſe/ du kanſt dem Waſſer den Gewalt nit nemmen/ daß es dich nit netze/ du kanſt denen Geſtirn die Inffuenz nié nemmen/ daß fie dir nit faden du kanſt den Kranckheiten die Hand nit binden/ daß ſie dich nit antaſten/ du kanſt keinem Ubel/ was es nur ſeyn mag/ auſſer der Suͤnd/ befehlen vnd ſchaffen/ vnd gebieten/ eS ſoll dich mit Friden laſſen/ ſonder wann es kombt/ ſo muß mans leyden/ es muß ſeyn; patientia dann herzu/ laß dir bifes Muß ſchmecken/ es wegen GOtt/ vnd weil du doch leyden muſt/ ſo lyde eg megen: GoOtt/ vnd mach alſo auß der Noth ein Tugend. Der groffe Mann Gottes der Moykes erzehlt/ wie daß GONÆ der Allmaͤchtige habe anfangs den Menſchen erſchaffen auß der Erd; ob ſchon der Menſch auch etwas haͤtte von andern Elementen/ a | vom wnh acil pontis Porron g pgh miat eſel meder e feod YG! maletoti Mei mider ihr berien aßſhroͤl Mehendt ietro l unit Do walen finn D fen ſ. honba tiii nadar Wöchn n kie (rougi M3 dimer Gorin Andar quia pes tutim tmh Waf tdan finn Hig