tarin lleg aberi nnd Aen Gets wo Sof eey doré Atge m Eten inyi ei iA I fonden yn den ytl y bey im Luca Way ſidt/ le ſlinſin. Mt b tond ordan ng ; Cuh rp ſchickt worden/ dein Gedult zu prieffen: ſo laß dir dann diſes Muß hi p AA| nen wn Gt zu leyden ſatt ſamb zuverſtehen. 47 Ealender/ dort wirſt du antreffen/ wann der Mond in einem uͤblen Zeichen ift/ ſo iſt nit gut Aderlaſſen/ wann das Weib zu weil in einem ſchlimmen Zeichen iſt/ vnd die inluenzen auß dem Maul gar zu wider⸗ waͤrtig ſeyn/ ſo iſt auch nit gut/ daß man fie mit harten Schlaͤgen tractirt/ vnd biß auff das Blut verwundt/ ſonder fein rathſamb/ daß pa daff er ſolches Muß/ weil wan ihm doch nichts anders auffgeſetzt mit der Braw batientia verzehrt/ durch dero liebe Anſprach/ hm leicht alle Mucken werden vergehen/ forderiſt wann er zu Gemuͤth führet/ daß jhm diſes Creutz ſeinem. Heyl von GOtt ſeye geben wor⸗ -=/ aiy man ohne dag nit fan in Himmel eingehen/ als durch das reutz⸗Thor. Ein Weib muß vil leyden bey einem boͤſen Mann. Die Statua oder Bildnuß deß Koͤnigs Nabuchodonoſor haͤtte ein Haupt von Gold; Es iſt zwar/ laut Soͤttlicher Schrifft/ der Mann dag Haupt deß Weibs/ aber leyder gar offt nicht von Gold/ ſondern von Glos cken⸗Speiß/ welches ſie aber nit ſo wohl leutten als leyden muß. Es ift dem Jonas fo gar nicht wohl außgelegt worden/ toie er fich alſo heff⸗ i tig erzoͤrnet hat ůber den Wurm/ ſo jhme auß Gottlichem Befelch die i Kuͤrbes⸗Biaͤtter abgebiſſen/ gedenck nur mein Weib/ daß dir diſer Pa Mann/ ſo ein lautterer Wurm/ mit ſonderm Fleiß von GOtt iſt ge⸗ i ſchmecken/ vnd ſo es etwann verſaltzen/ fo thue ein guten Trunck dar⸗ auff/ von dem jenigen Wein/ der zu Cana Galilæa auffgeſetzt worden/ allda hat man den ſchlechten Wein vom Anfang geben/ den beſten a⸗ ber auff die lerſte/ alſo ſchickt&Ott ſetztffein in diſer Welt ein ſauren t Wein/ vil Ereutz vnd Leyden/ welche ſaur genug ſeynd/ aber nach⸗ Yi mahl in jener Welt gibt er den beſten Malvaſier. BVatter vnd Mutter muß vil leyden wegen der Kinder. GOtt der Allmaͤchtige hat dem Patriarchen Abraham, verſprochen/ daß er jhm wolle ſeinen Saamen vermehren/ wie die Stern im Himmel/ vnd wie den Sand auff Erden. Habt jhr das vernommen liebe El gen, ag; tern/ Gott der HErꝛ verheißt dem Abraham vil Kinder/ aber nit alle wie die Stern/ ſondern auch eine wie den Sand. GoOtt gibt manchesmahl den Eltern nit lauter gute/ ſchoͤne/ wackere Kinder/ glantzend wie die Stern/ ſondern auch andere ſchlechte mangelhaffte Kinder/ wie der Sand/ ja wo nichts ale Schand ovnnd Vunſtern. Bey dem Tempel Salomonis waren allẽ Stein ſo gerad/ ſo eben/ ſo glatt/ ſo recht/ daß man gar kein Hammer gebraucht/ ſo geſchlacht waren dieſelbige Stein/ aber D den Kindern ſeyn zu tortil eud Ppp 3-©