484 JeEſuts gibt dem Jude ſein Willfaͤhrigkeit ie mehr thut man leuthen/ je vornehmer ein Obrigkeit/ je mehr muß man leyden/ glaub allo dag officium habe ſein Nahm her von officere, aber ein wohlverſtandige Obrigkeit ſoll niemahl ohne Gaͤſt ſeyn/ ond wohl in acht nemmen/ daß die batientia auch an tinem Faſt⸗Tag nit von der Tafel bleibe/ fondern immer vnd allzeit mit jhr das Muß verzehre. Dann ja wahr iſt/ der zum Geſtadt der Seeligkeit durch Das bittere Weer Difer Welt ſchwimmen will/ daß er die Armbereutz⸗ weiß auß panne/ ein Seiſtlicher vnd forderiſt ein Ordens⸗Perſohn mlit vil leyden. Deß H. Nicolai Diaconus hat zweyenEſeln/ einem Schwartzen vnd einem Weiſſen/ die abgehawte Koͤpff wider auffgeſetzt/ weil es aber in der Finſter geſchehen/ alſo hat er ein Faͤhler begangen/ vnnd dem Schwartzen ven weiſſen/ dem Weiſſen aber den ſchwartzen Eſel⸗Kopff auffgeſetzt/ daß alſo zu Morgens ein jeder mit einem beſondern Kopff ift gefunden worden. Im Cloſter geht es nicht vil anderſt her/ dort ſetzt man auch einen andern Kopff auff/ als wie er in der Welt hat gee habt. Zu Thebes hat ein Weib dem Abimelech mit einem Stein den Kopff zerbrochen. In dem Cloſter bricht man einem den Kopff wohl oͤffter/ der heilige Petrus hat nach empfangenem Verweiß ſich vr biet ig anerbotten/ nicht allein die Fuͤß waſchen zulaſſen/ ſondern auch den Kopff/ aber im Cloſter waſcht man wohl oͤffter einem den Kopff. Bey dem Evangeliſten Matthæo findt man 28. Capitl/ bep dem Evangeliſten Marco 16. Capitl/ bey dem Evangeliſten Luca 24. Capitl/ bey dem Evangeliſten Joanne 21. Capitl/ es iſt aber vn⸗ gewiß/ ob man nicht bey manchem Keligiolen mehrer Capitl findt/ die Filt will ich gar nit zehlen/ in lumma. das Leyden iſt ſowohl in lum⸗ mo als ſubdito Keligioſo. Aber diſem ſolt das Muß wohl ſchme⸗ cken/ vnd da er ſonſt mit den Weibern wenig Bekantſchafft hat/ ſo ſoll er doch allemahl die liebe barientia nicht von ſich laſſen/ vnnd nit geitzig ſeyn/ wie die gemeine Leuth von Geiſtlichen aufgeben/ ſondern Der Patiena auch etwas vom Muß vergonnen/ in Erwegung/ daß man nie ſicherer in das obere Engelland ſchifft/ als mit dem Seegelas Baum deß Creutzes. Cin Mann Mu vil leyden bey einem boͤſen Weib. Dem ſo⸗ ſeph hat getraumbt/ als thue jhn die Sonn/ der Mond/ vnnd die Stern anbetten/ vnd verehren/ durch die Sonn wurde der Vatter/ durch den Mond die Mutter/ durch die Stern ſeine Brůder verſtan⸗ den/ welche jhn kuͤnfftiger Zeit ſollen anbetten. So iſt dann ein Mann die Sonn ia/ das Weib der Mond? ia/ wollan ſo M pinde geoi guen weg ieyi Wna weh ni$ iptale d it DA winde megi Eins Mild Wh Eg Webe Wfei nioni Aitu hafdi Piny Wini Yatt hAl tole wiid meL Aniti tndegi dinten Soter Diin Mtii N