ein track. vn̄ bedeüt das alter. wan̄ wie ſich wurm krüm met vnd in manigerleÿ knoͤpffe ſchlinget. alſo ſtat dem al­ter manigerleÿ vngemach zuͦ vnd verworren knoͤpff Des geleichē habent die poeten thÿer erdichtet. ypocenthaurus genēnet. die halb menſchen vnd halb pferd ſind. zuͦ bedeütē die kürcze des lebens. das ſchnell vnd eÿlend hÿnlauft als die pferd. Ettlich die ſitten der menſchē zuͦbeweiſen. Als in der fabel Oracij redt ein mauß mit der anderen. vnd die wi ſel mit dem fuchß. vnd werdent all ſoͤlich fabel erdichte. nit das ſÿ alſo beſchehen ſind. ſunder zuͦ bedeüten menſchliches weſen vn̄ leben Alſo ſind die fabeln eſopi auff die ſitten der menſchen geordnet. Vnd wir finden des geleichen in buͦ che der richter. do die baume eines küniges begerten vn̄ re­deten mit dem oͤlbaum. feÿgenbaum. wein reben. vnd praͤn­berſtauden. das beſchicht ÿe alles die ſitten der menſchen zuͦ bedeüten. das nÿm̄ durch erdichte ding zuͦ der warheÿt der man begeren iſt kōmen müge. Alſo hat auch Demoſtenes der hoch wol lerendt meyſter zuͦ athenis geton gegen dem künig philippo. do er den burgern zuͦ athenis begeet jm czehen der weÿſeſten zuͦ ſenden. ſo woͤlt er von der ſtat zÿe­hen die von jm belegeret was. Do dichtet er die fabel wie der wolff von dem hyrtē begeret den hundt. ſo woͤlt er frid mit den ſchaffen haben. damit wolt er widerraten das nig het begeret. als die fabel in dem leſen eſopi auß weÿſet. wann zuͦ geleicher weiß ſprach der meyſter. Wÿe der wolff von dem hyrten der hundt begerte. darūb das er die ſchaff darnach on ſorg moͤcht würgen. Alſo begeret künig phi lippus jm überweiſen haubtleüt zuͦ ſenden das er eüch hÿn füre deſter leichter moͤcht niderdrucken vnnd vernichten ſo die huͤtter von eüch kaͤment. Fürbaß ſo merckē den vnder­ſcheyd vnder fabel. hÿſtori. vnd argument. Hyſtorie ſind ware geſchehne ding. Argument ſind die ob ſÿ nit geſche hen ſind. ſo iſt doch müglichen das ſÿ beſchehen. Als die co medi. terenti. vnd ettlich plauti. vnd der ſelben geleich. Fa bel ſind die. die nit geſchehen ſind. noch müglichen ſind zuͦ beſchehen. wann ſÿ ſind wider die natur. .a. iij.